۱۳۹۷/۱۱/۲۵
۱:۲۶ ب٫ظ

رمان "عایدون"، اثر نویسنده زن لیبیایی، کوثر الجهمی برگزیده اولین دوره مسابقه "می غصوب"  در سال 2019 شد.

“عایدون”، اثر کوثر الجهمی از لیبی، برنده جایزه رمان “می غصوب” شد

به گزارش الامه، به نقل از الجزیره

کمیته داوران اعلام کرد: این داستان به دلیل اینکه "به شکلی روان و با احساس شاعرانه در واقعیت لیبی غور کرده و تصاویر جدید و ناشناخته‌ای از این واقعیت به تصویر کشیده" شایسته این تجلیل شده است.

این کمیته که متشکل از عباس بیضون، شاعر و نویسنده، جبور الدویهی، رمان نویس و رانیه المعلم از انتشارات ساقی است، افزود: نویسنده رمان عایدون برنده این جایزه تا‌کنون موفق به انتشار کتابی نشده است.

کمیته داوران اضافه کرد: این رمان ترکیبی موفق از واقعیت و فانتزی است و علاوه بر این از واقعیت لیبی فراتر رفته و مشکلات و مسائل جهان عربی و انسان های را مطرح کرده است و به همه اینها استحکام روایت اثر و ساخت و ترکیب قوی آنرا نیز اضافه کنید.

این رمان برگزیده در تاریخ 17 فوریه سال جاری(28 بهمن) و در سالروز وفات می غصوب هنرمند و نویسنده زن لبنانی و یکی از موسسین نشر ساقی منتشر می شود و در همه کتابفروشی های لبنان و سایر کشورهای عربی و همه‌ی نمایشگاه‌های کتاب در آینده قابل دسترسی خواهد‌بود.

قرار بود جشن رونمایی انتشار این رمان برگزیده در بیروت و با حضور خالق اثر برگزار شود اما شرایط مانع ورود وی به لبنان شد که در همین زمینه انتشارات ساقی ابراز امیدواری کرد این موانع هرچه سریعتر برطرف شود تا بتواند این نویسنده لیبیایی را به بیروت دعوت کند و جشن رونمایی اولین رمانش را با حضور او برگزار کند.