۱۳۹۸/۰۸/۱۳
۶:۴۳ ق٫ظ

نمایش یک قرآن پارچه‌ای با آیات گلدوزی شده در نمایشگاه قرآن منطقه «جبل عمر» در مکه مکرمه، شگفتی بازدیدکنندگان این نمایشگاه را برانگیخته است.

عرضه قرآن پارچه‌ای گلدوزی شده در نمایشگاه مکه

این قرآن پارچه‌ای که توسط «نسیم اختر»، بانوی کهنسال پاکستانی، در مدت ۳۲ سال کتابت و گلدوزی شده است، یکی از قرآن‌های وقف شده به نمایشگاه قرآن کریم جبل عمر است که روزانه هزاران نفر از آن بازدید می‌کنند.

به گزارش الأمه:

این بانوی پاکستانی در ابتدا قرآن را با قلم کتابت کرده است. کتابت این قرآن در آگوست سال ۱۹۸۷ میلادی و در زمانی که وی ۳۰ سال داشت، آغاز شد و در ژانویه سال ۲۰۱۸ میلادی به پایان رسید.

وی پس از کتابت قرآن، شروع به دوختن و گلدوزی آیات آن کرد که این کار نیز ۱۷ سال به طول انجامید و سرانجام پس از ۳۲ سال این قرآن زیبای گلدوزی شده آماده شد.

در این قرآن پارچه‌ای ۳۰۰ متر پارچه و ۲۵ هزار متر نخ گلدوزی به کار رفته و در ۱۰ جلد تهیه شده است که هرجلد آن سه جزء قرآن را شامل می‌شود.

هر جزء از قرآن پارچه‌ای عرضه شده در نمایشگاه قرآن کریم مکه مکرمه شامل ۲۴ صفحه است غیر از جزء آخر آن که ۲۸ صفحه است. هر یک از صفحات آن نیز ۱۵ سطر را در بر گرفته است.

این بانوی کهنسال پاکستانی بیشتر اوقات خود از جمله پاسی از شب و زمان بین نمازهای ظهر و عصر را صرف کتابت و گلدوزی این قرآن کرده است.

 

منبع: ایکنا