۱۳۹۷/۰۵/۰۳
۱۰:۵۹ ق٫ظ

تیم پیگیری درمان آیت الله شیخ عیسی قاسم از آغاز عمل جراحی وی خبر دادند.

عمل جراحی «مرجعیت شیعیان بحرین» در لندن آغاز شد

به گزارش الأمه به نقل از شبستان:

تیم پیگیری درمان آیت الله شیخ عیسی قاسم، مرجعیت شیعیان بحرین اعلام کرد: عمل جراحی آیت الله عیسی قاسم امروز سه شنبه (دوم مرداد) ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه آغاز شد.

این تیم در بیانیه خود اعلام کرد: عمل جراحی شیخ قاسم ساعت ها به طول می انجامد و وی نیاز دارد تا در بخش مراقبت های ویژه دستکم به مدت 48 ساعت پس از پایان عمل باقی بماند.

آیت الله شیخ عیسی قاسم پس از وخامت بیماری اش، دوشنبه (18 تیر) به دستور از دستور شیخ حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین منامه را به مقصد ترک کرد و در یکی از بزرگترین بیمارستان های تخصصی لندن بستری شد. شیخ عیسی قاسم، رهبر و مرجع شیعیان بحرین در روستای دراز نزدیکی منامه پایتخت بحرین چشم به جهان گشود. وی پس از استقلال بحرین در سال 1350 در تدوین قانون اساسی این کشور نقش داد. قاسم در سال 1973 میلادی نامزد مجلس موسسان مشروطه بحرین شد و با بالاترین به مجلس راه یافت و رئیس هیئت دینی مجلس شد؛ در همان سال با رای مردم به مجلس ملی بحرین راه یافت و تا انحلال مجلس در آنجا فعالیت کرد. شیخ قاسم از بینانگذاران «جمعیت بیداری اسلامی» بحرین در سال 1350 است؛ وی همچنین «جمعیت اسلامی روشنگری و مجلس دانشی اسلامی را تاسیس کرد. قاسم(78 ساله) در مراحل اولیه بیماری سرطان است. وی  دو سال در حصر خانگی قرار داشته و حضور امنیتی مداوم در اطراف منزلش و بستن گذرگاههای منتهی به شهر الدراز و جواز ورود تنها برای ساکنان این منطقه با داشتن کارت شناسایی و ادامه قطع اینترنت به مدت یکسال از تدابیر اتخاذ شده آل خلیفه در مدت دوسال بوده است.

 

بحرین از 14 فوریه سال 2011 شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل‌خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند. در مقابل، رژیم بحرین با همدستی برخی کشورهای عربی از جمله عربستان این درخواست‌های مشروع ملت بحرین را با مشت آهنین سرکوب می‌کند. مقامات آل خلیفه ازآغاز انقلاب بحرین تاکنون سرکوب اعتراض های گسترده مردمی را ادامه دادند وشیعیان این کشور را در تنگنا گذاشتند و به بازداشت علما و شخصیت های شیعه، لغو تابعیت عیسی قاسم، تعلیق فعالیت جمعیت های اسلامی بحرین از جمله الوفاق و ممنوعیت اجرای مناسک شیعی و تخریب اماکن مذهبی شیعیان اقدام کردند.