۱۳۹۸/۰۹/۱۱
۸:۰۷ ق٫ظ

فرزند شهید دکتر محمدعلی نقوی می‌گوید: وقتی ما پیغام شهدا را به عنوان پیغام یک شخصیت جهانی نگاه کنیم، بر اساس آن می‌توانیم استعمار و استکبار را شکست بدهیم.

فرزند چمرانِ پاکستان: شهدا، شخصیت‌های جهانی برای شکست استکبارند

به گزارش تسنیم:

شهید دکتر محمدعلی نقوی، بنیانگذار سازمان دانشجویان امامیه پاکستان و از رهبران انقلابی پاکستان بود. او در 27 سپتامبر سال 1952 در شهر لاهور پاکستان به دنیا آمد. شهید عارف‌الحسینی و شهید محمدعلی نقوی دو چهره‌ای بودند که انقلاب را به بهترین شکل در پاکستان منتشر کردند. اگر این دو چهره مبارز نبودند، بیش از 90 درصد مردم پاکستان با برکات انقلاب اسلامی ایران آشنا نمی‌شدند و یا مخالف آن بودند. شهید نقوی که به چمرانِ پاکستان مشهور است، در دوران هشت سال دفاع مقدس در جبهه‌های جنگ تحمیلی نیز حضور فعال داشت. البته در جبهه های ایران به شهادت نرسید. او در پاکستان توسط سپاه صحابه ترور و شهید شد.

فرزند شهید دکتر محمدعلی نقوی که یکی از اعضای اتحادیه جهانی فرزندان شهدا و ایثارگران است. امسال با حضور در اجلاس این اتحادیه سخنانی را در رابطه با رسالت فرزندان شهدا ایراد کرد. او گفت: افتخار می‌کنم که فرزند شهیدم. همانگونه که خداوند متعال در قرآن فرمود: "شهدا زنده‌اند..."، کسی گمان نکند ما فرزندان کسانی هستیم که از دنیا رفته‌اند. ما فرزندان زندگانیم. پیامبر خدا(ص) خصوصیت و ویژگی‌ای داشت که یتیم به دنیا آمد. وقتی استعمار، پدر، مادر و والدین ما را شهید کرد ما هم یتیم شدیم و در این ویژگی با رسول خدا در یک صف قرار گرفتیم. این افتخار ما است.

شهدای جهان اسلام , تیپ زینبیون , جبهه مقاومت اسلامی ,

وی با نقل خاطره ای از پدرش گفت: پدر من تعریف می‌کرد وقتی به جبهه‌های جنگ در هشت سال دفاع مقدس آمده بودیم، پوستر بزرگی را دیدیم که نصب شده و تصویر نوجوان شهیدی بر آن نقش بسته که هر دو شانه‌هایش جدا شده است و بعد اشعاری به زبان آن شهید نوشته شده بود. آن بچه به دشمنان می‌گفت اگر شما فکر می‌کنید که با جدا کردن شانه‌های من، ما از مسیر اسلام و انقلاب جدا می‌شویم، اشتباه می‌کنید. بدانید که این اتفاق هرگز رخ نخواهد داد و تا زمانی که من زبان در دهان دارم، پیغام انقلاب و اسلام را به تمام دنیا می‌رسانم.

اگر شما زبان من را هم ببُرید نمی‌توانید کاری از پیش ببرید. تا زمانی که در چشمم نور دارم، با چشمان خود به نسل‌های آینده می‌فهمانم که پیغام اسلام و انقلاب چیست و اگر شما چشمان من را کور کنید، من دست از انقلاب و اسلام برنمی‌دارم بلکه تا زمانی که روح در بدن دارم و نفس می‌کشم، پیغام انقلاب را به مردم خواهم رساند. اگر نفس‌های من را ببُرید و جانم را بگیرید نیز پیغام انقلاب متوقف نمی‌شود. خونی که از بدن من خارج شده است و به روی زمین می‌ریزد، هر چیزی که از زمان بیرون آمده است را دارای روح تعالی انقلاب می‌کند. هرکس که از آن رزقی بخورد در روحش پیغام انقلاب ادامه خواهد داشت.

فرزند شهید نقوی با اشاره به یک پارچگی تفکر شهدای جهان اسلام گفت: شهید عماد مغنیه و شهید چمران و سایر شهدای برجسته اسلام را از نزدیک ندیده‌ایم اما احساسی که داریم بر اساس آن است که خون شهدا در این زمین روحیه جدید و فصل نویی را به ما منتقل کرده است و ما براساس آن روحیه پیرو انقلاب و اسلامیم. تا زمانی که شهید زنده است متعلق به کشور و ملت خاصی است، اما وقتی شهید می‌شود آفاقی می‌شود و دیگر مرزها برایش معنی ندارد. وقتی ما پیغام شهدا را به عنوان پیغام شخصیت جهانی نگاه کنیم، بر اساس آن می‌توانیم استعمار و استکبار را شکست بدهیم.

 

منبع: تسنیم