۱۳۹۷/۰۳/۰۵
۹:۰۲ ب٫ظ

كارشناسان زمين شناسي معتقدند فوران آتشفشان ايسلند كه از روز شنبه آغاز شده است به شدت سال گذشته نيست و اختلال زيادي در امر فعاليتهاي هوايي اروپا بوجود نخواهد آورد.

فوران آتشفشان ایسلند به شدت سال گذشته نیست

به نقل از رويترز، مسؤلان سازمان هواپيمايي ايسلند اعلام كردند به دليل فوران فعال ترين آتشفشان ايسلند فرودگاه اصلي كشور تعطيل شده و ساير فرودگاههاي كشور نيز ممكن است بسته شوند.

به باور دانشمندان فوران اين آتشفشان كه از روز شنبه آغاز شده است به شدت واقعه سال گذشته نيست و اختلال زيادي در امر فعاليتهاي هوايي اروپا بوجود نخواهد آورد.

دفتر سازمان هواشناسي ايسلند اعلام كرد فعاليت اين آتشفشان كه در زير بزرگترين منطقه يخبندان ايسلند قرار دارد، از روز شنبه با پرتاب توده هاي دود به ارتفاع ۱۱كيلومتر در هوا آغاز شده است.اين دومين بار در 13 ماه گذشته است كه وقوع آتشفشان در ايسلند موجب تعطيلي اين فرودگاه بزرگ بين المللي شده است . وقوع آتشفشان در ايسلند در 14 آوريل 2010 موجب تعطيلي فرودگاههاي اروپا به مدت شش روز شد و با زمينگير شدن 100 هزار پرواز شركتهاي هواپيمايي اروپا با زيان و ضرر 1.7 ميليارد دلاري روبه‎رو شدند .

با فوران آتشفشان گريمسوتن فعال ترين آتشفشان ايسلند نگرانيها در خصوص تاثيرات منفي اين حادثه طبيعي بر صنعت هواپيمايي اروپا تشديد شده است .فوران آتشفشان بزرگ ايافياتوكتله در ايسلند در سال ۲۰۱۰اختلال در صنعت هوانوردي در بخش هاي زيادي از اروپا را به همراه داشت.

 

 

زمان انتشار : 1390-01-01