۱۳۹۹/۰۱/۱۶
۷:۴۴ ب٫ظ

با شیوع کرونا در جهان و اعمال محدودیت در مسجدالحرام، خانه خدا که هر لحظه مملو از جمعیت بود، در ماه شعبان خالی از زائر شده است.

فیلمی از خالی شدن مسجدالحرام از زائر هم‌زمان با ماه شعبان

به گزارش الأمه:

با شیوع ویروس کرونا در جهان در بسیاری از اماکن مذهبی همچون خانه خدا محدودیت‌هایی اعمال شد تا جایی که به دستور سعودی‌ها در اطراف کعبه نرده‌هایی نصب شد تا زائران در فاصله‌ای تا خانه خدا به طواف بپردازند.

پس از گذشت مدتی عربستان طواف خانه خدا و عمره مفرده را برای تمام کشورها ممنوع کرد و تنها مردم عربستان امکان تشرف به خانه خدا را داشتند.

با افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در عربستان و سکوت مسؤولان در رابطه با  تعداد قربانیان کرونا در این کشور، سعودی‌ها ممنوعیت حضور در خانه خدا را اعمال کردند و چند روز گذشته مسؤولان عربستان خواستار عدم برنامه‌ریزی کشورها برای ایام حج تمتع شدند.

علاوه بر این، با توقف عمره مفرده، خانه خدا که هر لحظه مملو از جمعیت بود و جمع کثیری به طواف می‌پرداختند، خالی از زائر شد و عربستان برای کنترل شیوع کرونا ممنوعیت تردد در شهرهای مکه و مدینه را اعمال کرده است و دیگر جز خادمان بیت‌الله الحرام کسی در این مکان مقدس حضور ندارد.

این امر در حالی است که هر سال در ماه شعبان هزاران مسلمان برای زیارت خانه خدا به عربستان مشرف می‌شدند. البته در سال‌های اخیر با توجه به نبود روابط سیاسی ایران و عربستان، عمره مفرده برای ایرانیان برگزار نشد.

 

منبع: فارس