۱۳۹۷/۰۹/۱۱
۷:۳۵ ب٫ظ

جاسم احمد البوعینین، رئیس نمایشگاه بین‌المللی کتاب دوحه با محسن جوادی، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار کرد. این دیدار که در محل غرفه ایران در نمایشگاه کتاب دوحه انجام شد طرفین بر گسترش و توسعه روابط فرهنگی ایران و قطر تأکید کردند.

قطری‌ها از تجارب ایران در زمینه برپایی نمایشگاه‌ کتاب استفاده می‌کنند

به گزارش الأمه:

 جاسم احمد البوعینین، رئیس نمایشگاه بین‌المللی کتاب دوحه با تحسین دستاوردهای ارزنده جمهوری اسلامی ایران درزمینهٔ برپایی نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب، خواستار استفاده از تجارب کشورمان در این زمینه شد.
وی ضمن تشکر از معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که به‌عنوان میهمان ویژه در این نمایشگاه حضور یافته است، گفت: کشور دوست و برادر ایران تجارب بسیار خوبی درزمینهٔ برپایی نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب دارد و قطر آماده است این تجارب را در برپایی نمایشگاه‌های خود مورداستفاده قرار دهد.
محسن جوادی، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این دیدار با تقدیر از برگزاری مطلوب نمایشگاه بین‌المللی کتاب دوحه و ابراز خرسندی از حضور ناشران ایرانی در آن، آمادگی کشورمان برای توسعه روابط فرهنگی دو کشور به‌ویژه همکاری‌های مربوط به حوزه کتاب را اعلام کرد.
محسن جوادی گفت: ما موفقیت شمارا موفقیت خود می‌دانیم و آمادگی داریم دراین‌ارتباط همه نوع همکاری با برادران خود در قطر داشته باشیم.
جوادی با دعوت از البوعینین و دیگر مسئولین دست‌اندرکار نمایشگاه دوحه برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار می‌شود، از همکاری‌های دوحه با ناشران ایرانی حاضر در نمایشگاه تشکر و ابراز امیدواری کرد که همکاری‌های دو کشور طی سال‌های آینده شاهد رشد و شکوفایی بیشتر باشد.
بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دوحه روز پنجشنبه (8 آذر) از سوی رییس مجلس شورا و وزیر فرهنگ و ورزش قطر، سفرای خارجی و ناشران داخلی و خارجی در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی قطر افتتاح شد.
در این نمایشگاه علاوه بر موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، رایزنی فرهنگی ایران در دوحه، انتشارات احسان، دار الثقافه و الفن الایرانی و انتشاراتی کانی مهر از ایران حضور دارند.

 

منبع: فارس