۱۳۹۷/۰۲/۰۷
۸:۲۸ ب٫ظ

فلسطین قصد دارد پس از پذیرفته شدن عضویت‌اش در سازمان جهانی یونسکو، یکی از آثار مقدس و باستانی سرزمین خود را در فهرست آثار باستانی یونسکو به ثبت رساند. کلیسای اسرائیلی مهد در بیت لحم در دست فلسطینیان است.

لرزش ارکان سست اسرائیل

تاریخ در دل خود روزهایی را به خاطر می‌آورد که اسرائیل بسیار قدرتمند بود و بسیاری از کشورهای عربی او را به رسمیت می‌شناختند و سعی می‌کردند روابط خوبی با این رژیم غاضب داشته باشند. اما حوادث اخیر جهان عرب و اسلام برگ تازه‌ای از تاریخ را آغاز کرده است که حوادث و اتفاقاتی کاملا نو را دربردارد. مطمئنا سردرگمی سران صهیونیستی و آشفتگی عملکرد و رفتار آنان در چند ماه اخیر نیز تحت تاثیر همین روزهای بهار عربی است.

به نقل از سایت خبری المنار بار دیگر ارکان سست رژیم اسرائیل از ترس به خود لرزید. چراکه فلسطین قصد دارد پس از پذیرفته شدن عضویت‌اش در سازمان جهانی یونسکو، یکی از آثار مقدس و باستانی سرزمین خود را در فهرست آثار باستانی یونسکو به ثبت رساند.

روزنامه اسرائیل‌الیوم، چاپ همین رژیم غاصب درمورد این موضوع نوشت که کلیسای مهد در بیت لحم در دست فلسطینیان است. اما از طرف دیگر این کلیسا اسرائیلی است و اگر این کار از سمت فلسطینیان با موفقیت انجام بگیرد، گامی خواهد بود که بدون استفاده از گفتگو صورت گرفته است و با اهداف یک جانبه میان اسرائیل و فلسطین هم‌سویی دارد  و اسرائیل می‌ترسد که این پیروزی مجالی را برای فلسطینیان فراهم کند که درخواست‌های دیگری نیز در این راستا داشته باشند.   

 این کلیسا یکی از قدیمی ترین کلیساهای جهان است که فعالیت آن بطور مستمر بوده و یکی از مقدس ترین اماکن برای دین مسیحیت تلقی می شود و تا کنون در این فهرست جای نگرفته است، چرا که تنها کشورها می توانند این درخواست را به سازمان ملل متحد ارائه کنند. کلیسای مهد حدود 1500 سال پیش از سوی یوستینیان اول امپراطور بیزانسی ساخته شد که با درنظرگرفتن الحاقات آن در زمان جنگهای صلیبی کلیسای مهد نخستین درخواست تشکیلات خودگران فلسطین برای الحاق به فهرست یونسکو است.

تشکیلات خودگران فلسطین ابراز امیدواری کرده بتواند 20 محل دیگر را در کرانه باختری رود اردن بعنوان نامزد پیوستن به فهرست میراث جهانی یونسکو ارائه کند. این درحالی است که برخی از اماکنی که در قسمتهای اشغال شده از سوی رژیم صهیونیستی قرار دارند از جایگاه میراث جهانی نیز برخوردار شده است.

 

زمان انتشار : 1391-02-17