۱۳۹۷/۰۳/۰۶
۰:۳۷ ق٫ظ

مجمع اخوت شيعه و سني در اندونزي به همت انجمن جماعت شيعيان اندونزي و انجمن مساجد اين كشور روز دوشنبه با حضور محمود فرازنده سفير ايران در اندونزي به طور رسمي آغاز به كار كرد.

مجمع اخوت شیعه و سنی در اندونزی آغاز به کار کرد

اين مجمع به همت 'جلال الدين رحمت' رييس انجمن جماعت شيعيان اندونزي و 'داود پوليراجا' رييس انجمن مساجد اندونزي پايه گذاري شده است.

در اين مراسم كه در مسجد اكبر يكي ار مراكز بزرگ اسلامي اندونزي برگزار شد، علاوه بر محمود فرازنده سفير جمهوري اسلامي ايران، جمعي از علماء و متفكران اندونزي نيز حضور داشتند.

'جلال الدين رحمت' در اين مراسم در سخناني ايجاد و حفاظت از وحدت ميان مسلمانان را جزئي از اركان اصلي اسلام دانست و به توصيه هاي مكرر پيامبر اسلام در اين خصوص اشاره كرد.

وي هدف از تاسيس مجمع اخوت شيعه و سني در اندونزي را تحكيم وحدت مسلمانان اندونزي اعم از شيعه و سني خواند و ابراز اميدوراي كرد كه مجمع مذكور بتواند نقش سازنده اي در پيشبرد اهداف امت مسلمان اندونزي داشته باشد.

'داود پوليرا' نيز در سخنان خود شيعه و سني را در يك مسير و داراي سمت و سوي مشترك خواند و خواهان اجرايي شدن شعار وحدت ميان مسلمانان كه تاكنون تنها در حد شعار باقي مانده است، شد.

سفير ايران در اندونزي نيز با تبريك پيشاپيش ميلاد حضرت فاطمه و ميلاد امام خميني (ره)، وحدت را كلام اصلي تمامي اديان آسماني دانست و با اشاره به تاكيد اسلام بر حفظ وحدت ميان مسلمانان، گفت: در شرايطي كه دشمنان اسلام، كشورهاي اسلامي از قبيل عراق، افغانستان و لبنان را بمباران مي كنند و قبله نخست مسلمانان توسط رژيم اشغالگر اشغال شده است، ديگر صحبت از تفرقه ميان مسلمانان نبايد جايگاهي در بين امت مسلمان داشته باشد زيرا هرگونه تفرقه آب به آسياب دشمن است.

فرازنده در بخش ديگري از سخنان خود بنيادگرايي، خشوتگرايي، افراط گرايي، حمله به مساجد و كشتار بي گناهان را فاقد جايگاه در دين اسلام خواند و با اشاره به پيروزي انقلاب اسلامي ايران در سال 1979، گفت: در آن سال ها امام خميني (ره) در جمله اي تاريخي پيروزي حق بر باطل را بي نياز از هرگونه سلاح و توسل به خشونت اعلام كرد و همگان شاهد بودند كه انقلاب اسلامي ايران بدون مسلح بودن مردم به اسلحه و بدون خشونت از طرف مردم به پيروزي رسيد و امروز نيز شاهد پيروزي مردم مصر بر ديكتاتور كشور خود با استفاده از روش مشابهي هستيم.

فرازنده از بالا بردن دانش ديني مسلمانان نسبت به دين اسلام به عنوان مسئوليت مشترك تمامي مسلمين نام برد و اتحاد ميان مسلمانان را سر منشاء قدرت و انسجام اسلام و مسلمين و رمز موفقيت دانست.

 

 

زمان انتشار : 1390-01-12