۱۳۹۷/۰۷/۰۷
۸:۲۱ ب٫ظ

مسئولان هیئت های عزاداری شهر مزارشریف از بزگراری باشکوه مراسم عزاداری ایام محرم الحرام به خصوص عاشورا و تاسوعای حسینی خبر دادند.

فعالان هیئت های عزاداری افغانستان:

محرم امسال مزار شریف با شکوه تر از سال های گذشته برگزار شد

به گزارش الأمه:

مسئولان هیئت های عزاداری شهر مزارشریف از بزگراری باشکوه مراسم عزاداری ایام محرم الحرام به خصوص عاشورا و تاسوعای حسینی خبر دادند.

مسئول برگزاری مراسم عزاداری محرم در مسجد سلطانیه در این رابطه گفت: با وجود تهدید های فراوان امنیتی، حضور مردم در مراسم و محافل و عزاداری ها با شکوه‌تر از سال های قبل بود و هیچ مانعی نتوانست جلوی حضور مردم را در عزاداری ها بگیرد.

مجتبی محمدی؛ مسئول برگزاری مراسم و محافل در مسجد سلطانیه شهر مزارشریف نیز از تشکیل هیئت های مختلف عزاداری در طی محرم امسال خبر داد که اکثر این هیئت ها توسط جوانان شهر مزار شریف تشکیل شده است.

آقای محمدی گفت: هیچ تهدیدی جلوی اشتراک مردم را در عزاداری ها گرفته نمی تواند و این حُبّ امام حسین(ع) است که مردم را با هر شرایط به سوی مراسم های عزاداری می کشاند. در بیشتر مراسم ها در شهر مزارشریف، جوانان حضور فعال و سهم هشتاد در صدی دارند.

وی افزود علما، دفاتر مراجع تقلید، بزرگان شهر و مردم در زمینه های تامین امنیت عزاداران و پذیرایی هیئت های عزاداری نهایت همکاری را کردند.

سید احمد ذکی مسئول بخش روابط عمومی هیئت جنت الحسین نیز عزاداری‌های امسال را پر شورتر از سال های قبل عنوان کرده، گفت: دشمن با حملات انتحاری که در سایر ولایات انجام داد، می خواست عزاداری ها را کم رنگ نماید، اما امسال محرم حسینی پر شورتر از سال های قبل در مزارشریف بر گزار شد.

گفتنی است که بیش از200 مسجد و حسینیه در ولایت بلخ میزبان عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) بود که سهم بانوان در این ولایت غیر قابل انکار است. زنان و دختران این ولایت با شور و شعور حسینی مراسم های مخصوص بانوان را درگوشه و کنار این ولایت برگزار کردند.

 

منبع: حوزه نیوز