۱۳۹۷/۰۲/۱۶
۱۰:۲۰ ب٫ظ

وي با اشاره به ظلم و ستم‌هاي حكام منطقه مانند مصر، تونس، ليبي، بحرين، اردن و عربستان‌ تأكيد كرد: اين حاكمان فاقد مقبوليت و مشروعيت هستند.

محکومیت لشکرکشی عربستان به بحرین و حمله آمریکا به لیبی

سخنگوي ‌جامعه روحانيت مبارز با اشاره به نخستين جلسه شوراي مركزي اين حزب در سال 90 گفت:‌ اعضاي شوراي مركزي جامعه روحانيت ‌لشكركشي عربستان، امارات و كويت به بحرين و همچنين حمله آمريكا و غرب به ليبي را ‌به شدت محكوم كردند.

اولين جلسه جامعه روحانيت مبارز در سال 1390 شب گذشته با اكثريت اعضاي شوراي مركزي و با حضور آيت‌الله مهدوي كني دبير‌كل اين تشكل و رئيس مجلس خبرگان رهبري تشكيل شد.

حجت‌الاسلام والمسلمين احمد سالك در گفت‌وگو با فارس ضمن بيان اينكه اعضاي اين جامعه سال جديد را به كليه مردم تبريك گفتند، اظهار داشت: كليه اعضاي جامعه روحانيت مبارز در ابتداي اين نشست با تشكر ويژه از آيت‌الله مهدوي كني به منظور قبول مسئوليت بزرگ و سنگين رياست مجلس خبرگان رهبري، رضايت و خرسندي خويش را به ايشان ابراز كرده و تبريك‌ها و سلام مردم را به محضر ايشان ابلاغ كردند.

وي با اشاره به نامگذاري امسال به عنوان سال "جهاد اقتصادي " توسط رهبر فرزانه انقلاب‌ گفت: اعضاي شوراي مركزي جامعه روحانيت اين نامگذاري را با عظمت ياد كرده و اظهار اميدواري كردند كه به فضل الهي با كار و تلاش مضاعف، شاخصه‌هاي اقتصادي كشور و همچنين توجه به توليد و حمايت جدي از توليدكنندگان داخلي بتوان برخي بيماري‌هاي اقتصادي كشور را با همكاري قواي سه‌گانه از ميان برد و مشكلات معيشتي مردم به خصوص طبقه مستضعف جامعه را برطرف كرد، بنابر‌اين لازم است دولت محترم و خدمتگذار براي اين موضوع تدبير و برنامه‌ريزي منسجمي را داشته باشد.

* ‌جامعه روحانيت ‌براي تحقق رهنمودهاي رهبر ‌معظم انقلاب از هيچ كوششي دريغ ‌نمي‌كند

سخنگوي جامعه روحانيت مبارز در ادامه با اشاره به فرمايشات رهبر معظم انقلاب در روز اول فروردين در جوار بارگاه ملكوتي ‌امام رضا(ع) يادآور شد: رهنمودهاي حكيمانه رهبر معظم انقلاب و تحليل ايشان از اوضاع داخلي و خارجي تحليلي منطقي، علمي، الهي و بسيار تخصصي بود.

حجت‌الاسلام سالك تأكيد كرد: فرمايشات رهبر معظم انقلاب بايد سرلوحه كليه برنامه‌ها، فعاليت‌ها و برنامه‌ريزي‌هاي سياسي، اجتماعي و فرهنگي كشور شود، لذا جامعه روحانيت مبارز ضمن آرزوي طول عمر و دعاي خير براي معظم‌له اعلام كردند هر آنچه ‌از دستشان براي تحقق اين رهنمودها برآيد، دريغ نخواهند كرد.

وي گفت: اعضاي شوراي مركزي در ادامه به تحليل مسائل جاري منطقه و تحولات شمال آفريقا پرداختند كه در اين زمينه نكاتي چند از جمله‌ رشد و گسترش بيداري اسلامي امت مسلمان و ملت‌ها و همچنين خيزش مردم براي عدالتخواهي در مقابل حكام زورگو مورد توجه ويژه قرار گرفت.

* جنبش و حركت مردم منطقه اسلام‌خواهانه است

سخنگوي جامعه روحانيت مبارز با تأكيد بر اينكه جنبش و حركت مردم منطقه اسلام‌خواهانه است، خاطرنشان كرد: مردم مسلمان منطقه براي احياي حقوق خود كه در طول حكومت حاكمان مستبد و وابسته منطقه از دست داده‌اند، خواستار آزادي اصلاحات اسلامي و برپايي قانون و همچنين سقوط حكومت اين ديكتاتورها هستند.

وي با اشاره به ظلم و ستم‌هاي حكام منطقه مانند مصر، تونس، ليبي، بحرين، اردن و عربستان‌ تأكيد كرد: اين حاكمان فاقد مقبوليت و مشروعيت هستند.

* ‌جامعه روحانيت مبارز لشكر‌كشي نظامي عربستان به بحرين را به شدت محكوم كردند

عضو ارشد شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز ضمن محكوم كردن سركوب ملت‌هاي مسلمان منطقه گفت: سركوب مردم آن‌هم با قدرت نظامي و امنيتي و لشكركشي عربستان، امارات و كويت به بحرين و همچنين حمله آمريكا و غرب به ليبي توسط كليه اعضاي شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز به شدت محكوم و اعلام شد كه ريشه بيداري اسلامي ملت‌هاي جهان به خصوص كشورهاي منطقه مرگ حكام و اربابانشان را رقم خواهد زد.

حجت‌اسلام سالك گفت: موج‌سواري آمريكا و اروپا با تكيه بر همكاري سازمان ملل تنها براي حفظ منافع نامشروع خود و چپاول منابع عظيم انرژي كشورهاي مسلمان است.

وي افزود: ‌آمريكا عوامل مزدور خود را در خليج فارس تحريك كرد كه اگر مردم كشور خود را سركوب نكنيد، فردا دير خواهد بود و ديگر شما قادر به حكمراني نخواهيد بود، بنابراين مجرم اصلي جنايات كشورهاي اسلامي كه در حال وقوع است، آمريكا، اسرائيل و انگليس هستند.

* آينده جهان به ويژه منطقه به وسيله اسلام رقم خواهد خورد

سخنگوي جامعه روحانيت مبارز با بيان اينكه روند حركت جهان اسلام مبتني بر ارزش‌هاي ديني و اسلامي است، تأكيد كرد: آينده جهان به ويژه منطقه به وسيله اسلام رقم خواهد خورد، لذا اعضاي شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز با هر‌گونه اختلاف در ميان برادران شيعه و سني و اختلاف‌افكني قومي كه به دست شيطان بزرگ و ايادي آن برنامه‌ريزي مي‌شود، به شدت مخالف بوده و از مردم مسلمان منطقه به خصوص بحرين خواستند هوشياري و بيداري خود را در مقابل توطئه‌هاي استكبار حفظ كنند.

حجت‌الاسلام سالك در پايان گفت: جامعه روحانيت مبارز تأكيد كرد ‌كه با تكيه بر رهنمودهاي حكيمانه رهبر معظم انقلاب در سال جهاد اقتصادي و دهه پيشرفت عدالت آينده‌اي روشن را براي امت اسلامي رقم خواهد خورد.

 

زمان انتشار : 1390-01-17