۱۳۹۷/۰۲/۲۶
۶:۵۹ ب٫ظ

'احزاب ديدار مشترك يمن' اعلام كرد كه ائتلاف سياسي ملي جديدي را كه شامل همه گروهها و شخصيتهاي سياسي طرفدار انقلاب است، تشكيل داده است.

مخالفان یمنی ائتلاف سیاسی جدیدی برای حمایت از انقلاب تشکیل دادند

به نقل از پايگاه خبري ايلاف ، اين ائتلاف سياسي جديد از تلاشهاي انقلاب يمن و رسيدن به همه اهداف آن حمايت مي كند و اين درحالي است كه علي عبدالله صالح تشكيل گروه جديد را اقدامي از سوي عناصري شورشي و خرابكار توصيف كرده است.

در بيانيه نشست احزاب ديدار مشترك يمن و شريكان آن به همراه شاخه حزب تازه تاسيس 'عدالت و سازندگي' و چند تن از شخصيتهاي سياسي و پارلماني كه از حزب حاكم جدا شده و حمايت خود را از مردم اعلام كرده اند اين تشكل ، يك تشكل بزرگ و فراگير توصيف و در آن تاكيد شده است كه آغاز فعاليت اين تشكل سياسي براي آزادي و تغيير است و از همه خواسته هاي مردم انقلابي يمن حمايت مي كند و براي تغيير و سازندگي كشور و در جهت قانون اساسي فعاليت خواهد كرد.

در اين بيانيه بر پاسخ دادن به هر گونه پيشنهادها براي حل بحران يمن كه خواست مردم را در نظر بگيرد و اهداف انقلاب را محقق سازد تاكيد شده است.

به گزارش ايلاف ، در همين حال علي عبدالله صالح رييس جمهوري يمن از جوانان يمني خواست به صف انقلاب ،جمهوري، آزادي ، يكپارچگي و دموكراسي طرفدار دولت بپيوندند، نه - به گفته او - به افرادي شورشي و خرابكار.

صالح كه در ميان جمعي از جوانان يمني كه در خيمه جوانان وطن تحصن كرده بودند گفت : ما به افراد شورشي و توطئه گر و راهزن و جنايتكار 'نه' مي گوييم و به انقلاب جوانان سپتامبر و اكتبر و بيست و دوم ماه مي ، پاسخ مي دهيم و نه انقلاب طغيانگر.

اين گزارش مي افزايد: مخالفان معتقدند كه صالح اكنون وقت كشي مي كند تا ضمانتي براي سلامت خود و خانواده اش به دست بياورد و به همين جهت تصميم گيري هايش مبهم است به طوري كه قبل از ارائه پيشنهاد شوراي همكاري خليج فارس اعلام كرده بود با تسليم اختيارات رياست جمهوري به معاونش در ظرف يك ماه موافق است ، اما اندكي بعد در مصاحبه با يك تلويزيون غربي گفت كه تنها از طريق صندوقهاي راي كنار خواهد رفت .

مخالفان يمني روز گذشته بار ديگر با برگزاري تظاهرات خواستار كناره گيري صالح از قدرت شدند كه در اثر درگيري بين تظاهر كنندگان و نيروهاي امنيتي در شهر 'اب' در جنوب صنعا يك تن كشته شد.

در استان بيضا در مركز يمن طرفداران صالح به سوي تجمع كنندگان مخالف آتش گشودند كه در اثر اين تيراندازي يك تن كشته شد.

يك پزشك يمني در اين باره گفت: يكي از تظاهر كنندگان با تيراندازي هواداران صالح در اثر شدت جراحت فوت كرد و سه تن زخمي شدند.

ايلاف در ادامه مي افزايد: در شهر تعز در جنوب صنعا نيز دهها تن از تظاهر كنندگان در اثر تيراندازي و پرتاب گاز اشك آور مجروح و مسموم شدند.

يك شاهد درگيري در شهر تعز گفت: هواداران حكومت به سوي تظاهر كنندگان شليك كردند كه در نتيجه آن 25 تن مجروح شده و 250 تن نيز به دليل استنشاق گاز اشك آور مسموم شدند.

يمني ها در تعز در مخالفت با طرح پيشنهادي شوراي همكاري خليج فارس براي حل بحران اين كشور تظاهرات كردند و خواستار كناره گيري فوري صالح از قدرت و محاكمه وي شدند.

نيروهاي امنيتي يمن نيز راههاي منتهي به مركز شهر را با موانع سيماني بسته و خودروهاي زرهي در اطراف اين شهر مستقر كردند.

 

زمان انتشار: 1390-01-04