۱۳۹۷/۰۸/۲۷
۸:۴۰ ب٫ظ

مرحله مقدماتی یازدهمین دوره مسابقات ملی قرآن عراق در شهر بغداد، پایتخت این کشور برگزار شد.

مرحله مقدماتی مسابقات قرآن عراق در ایستگاهی تازه+عکس

به گزارش الأمه:

 مرحله مقدماتی یازدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن عراق موسوم به رقابت‌های «نخبگان قرآنی» به همت مرکز ملی علوم قرآنی وابسته به اداره اوقاف شیعیان این کشور روز گذشته (۲۶ آبان ماه) در دو منطقه الرصافه و الکرخ بغداد برگزار شد.

در این مسابقه که با شعار «نمایندگی عراق، افتخاری برای همه» برگزار شده است، تعدادی از حافظان و قاریان قرآن با یکدیگر رقابت کردند و در پایان «مالک عبدالکاظم شمخی» در رشته تلاوت و «مصطفی تحسین الحیدری» در رشته حفظ  به عنوان نمایندگان منطقه الرصافه و «سجاد فاضل نعمه» به عنوان نماینده منطقه الکرخ در رشته تلاوت انتخاب شدند.

سید عمار باسم (مدیر مسابقه)، شیخ اکرم النعمانی (رئیس کمیته داوری و داور تجوید)، شیخ سلیم اللامی (داور وقف و ابتدا)، رعد الفرطوسی (داور لحن)، فخری العکیلی (داور صوت) قضاوت میان متسابقان منطقه الرصافة را برعهده داشتند و در منطقه الکرخ نیز سامی ثانی به عنوان رئیس کمیته داوری، طالب السرای در قواعد تجوید، رعد التمیمی در وقف و ابتدا و عباس المنشداوی در لحن و یحیی الصحاف در صوت میان شرکت کنندگان داوری کردند.

مرحله مقدماتی این رقابت‌ها تاکنون در بیشتر استان‌های عراق برگزار شده و زمان دقیق برگزاری مرحله نهایی و سراسری این مسابقات به زودی از سوی مرکز ملی علوم قرآن وابسته به اداره اوقاف شیعیان عراق اعلام خواهد شد.

 

منبع: ایکنا