۱۳۹۸/۱۲/۱۳
۴:۳۴ ب٫ظ

در میان اخبار تلخ فوت هموطنان عزیزمان آنچه مایه تاسف بیشتر گردید، خبر ارتحال عالم ربانی، آیت الله سیدهادی خسروشاهی بود که ما را در غم بیشتری فرو برد، چرا که فعالان عرصه بین الملل، یکی از چهره‌های ماندگار خود را از دست داده‌اند.

اتحادیه بین‌المللی امّت واحده:

مرحوم خسروشاهی الگوی طلاب امّت‌گرا بود

به گزارش الأمه:

اتحادیه بین‌المللی امّت واحده به مناسبت درگذشت مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین سیدهادی خسروشاهی پیام تسلیتی بدین شرح صادر کرده است:

بسم الله الرحمن الرحیم
در میان اخبار تلخ فوت هموطنان عزیزمان آنچه مایه تاسف بیشتر گردید، خبر ارتحال عالم ربانی، آیت الله سیدهادی خسروشاهی بود که ما را در غم بیشتری فرو برد، چرا که فعالان عرصه بین الملل، یکی از چهره‌های ماندگار خود را از دست داده‌اند.
مرحوم آیت‌الله خسروشاهی، الگوی طلاب دارای تفکر تمدنی و امت‌گرا بود که علاوه بر ترجمه آثار جریانات و شخصیت‌های مختلف فکری جهان و معرفی آنها به جامعه ایرانی، ارتباطات گستردهای نیز با این جریانات برقرار کرده بود. چیزی که در میان روحانیون کشور ما متاسفانه بسیار نادر بوده و هست! 
ایشان علاوه بر آنکه نهضت‌های اسلامی معاصر را به جامعه ایرانی معرفی کردند، نقش مهمی هم در احیای آثار سیدجمال‌الدین اسدآبادی و علامه طباطبایی نیز داشتند و با چند دهه فعالیت پژوهشی و انتشاراتی‌شان توانستند سهم مهمی در معرفی یاران انقلاب اسلامی در جهان به جامعه ایرانی بازی کنند. 
اتحادیه بین المللی امت واحده این ضایعه را به خانواده محترم ایشان، جامعه فعالان عرصه بین الملل و همه دوستداران ایشان در جهان تسلیت می‌گوید. باشد که در فرصت مقتضی، تکریم شایسته ایشان انجام بگیرد انشالله.
اتحادیه بین المللی امت واحده

 

منبع: حوزه نیوز