۱۳۹۷/۱۰/۳۰
۲:۴۸ ب٫ظ

یک مرد فلسطینی که در شهر الخلیل در کرانه باختری و مشرف به مسجد ابراهیمی زندگی می کند، پیشنهاد یکصد میلیون دلاری صهیونیست ها برای خرید منزلش را رد کرد.

مرد فلسطینی پیشنهاد ۱۰۰ میلیون دلاری اسرائیل برای خرید خانه اش را رد کرد

به گزارش الأمه:

 یک مرد فلسطینی پیشنهاد 100 میلیون دلاری صهیونیست ها برای خریداری منزلش در شهر الخلیل را رد کرد.

عبدالرئوف المحتسب، یک ساکن فلسطینی شهر الخلیل در کرانه باختری اشغالی، پیشنهاد 100 میلیون دلاری صهیونیست ها برای خرید خانه و منزلش که در میانه محله قدیمی الشهدا واقع شده را رد کرد. وی پیشنهادهای قبلی اسرائیلی ها را نیز رد کرده بود. منزل این مرد فلسطینی در مکانی استراتژیک واقع شده که به مسجد ابراهیمی در مرکز شهر قدیمی اشراف دارد.

 المحتسب گفت: من 100 میلیون دلار آنان را قبول نکردم. من حاضر نیستم به خاطر تمام پول های روی زمین خانه ام را بفروشم، من به سرزمینم و به مردمم خیانت نمی کنم، از پول بدم نمی آید، البته اگر پاک باشد.

وی در مصاحبه با خبرنگاران گفت: پیشنهادهای آن ها از 6 میلیون دلار شروع شد، به 40 میلیون دلار رسید و سرانجام آن ها 100 میلیون دلار پیشنهاد دادند.

شهرک نشینان صهیونیستی همچنین به وی پیشنهاد کرده اند که اگر حاضر باشد منزلش را به آن ها بفروشد، راه سفر او به استرالیا یا کانادا را برایش تسهیل کرده و می تواند یک زندگی جدید و شغل خوب در آنجا داشته باشد، اما او همه این پیشنهادات را رد کرده است.

وی تاکید کرد که نه تنها نظرش عوض نمی شود، بلکه به عنوان نگهبان مسجد ابراهیمی بر سر جایش باقی می ماند.

این مرد فلسطینی در مصاحبه ای دیگر، از رنج هایی که فلسطینیان زیر اشغال اسرائیل می کشند، سخن به میان آورده و گفت: یک بار به اردن سفر کردم ولی احساس گناه باعث شد سفرم را کوتاه کنم و به سرعت به اینجا برگردم. هرچند در اینجا ما عملا در زندان هستیم.

 

منبع: ایکنا