۱۳۹۸/۰۷/۰۸
۱۱:۱۰ ق٫ظ

رئیس سازمان سینمایی، مدیر باشگاه فیلم سوره و مسئول بخش بین‌الملل روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی با حضور در ساختمان شبکه‌های خبری المیادین و المنار از بخش‌های مختلف این شبکه‌ها بازدید کرده و در جریان فعالیت‌های آنها قرار گرفتند.

شبکه المیادین تاثیرگذارترین شبکه جهان عرب

به گزارش الأمه:

 محمد حمزه‌زاده رئیس سازمان سینمایی، محمدرضا شفاه مدیر باشگاه فیلم سوره و مهدی نیکخواه مسئول بخش بین‌الملل روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی با حضور در ساختمان شبکه‌های خبری المیادین و المنار از بخش‌های مختلف این شبکه‌ها بازدید کرده و در جریان فعالیت‌های آنها قرار گرفتند.

در ابتدای این بازدید، عماد خیاط سردبیر شبکه المیادین ضمن خوش‌آمدگویی به مسئولین حوزه هنری، فعالیت در فضای رسانه‌ای جهان عرب را کاری دشوار خواند و گفت: در جریان خبری روز دنیا فعالیت کردن و جذب مخاطب هنری دو چندان است، بنگاه‌های خبری و شبکه‌های اطلاع‌رسانی در کنار فضای مجازی جریان‌هایی را شکل داده اند که خبر صدق و موثق در میان انبوهی از شایعه‌ها گم می‌شود در حالی که اگر بتوان با جلب اعتماد مخاطب، اخبار صحیح را با هنر تصویر به سمع و نظر مخاطب رساند قطعا اتفاق بزرگی رخ داده است.

وی ادامه داد: شبکه المیادین با کنار زدن شبکه الجزیره به مهم‌ترین و تاثیرگذارترین شبکه جهان عرب بدل شده است و تعداد مخاطبین این شبکه را در بالاترین رنکینگ شبکه‌های عرب زبان قرار داده است، ما تلاش می‌کنیم در عین بی‌طرفی حقایق را بازگو کنیم و از حمایت افراطی از جریان خاصی بپرهیزیم.

محمد حمزه‌زاده در حاشیه بازدید از تحریریه  این شبکه خبری گفت: زبان رسانه و هنر اطلاع‌رسانی در دنیای امروز از پیچیدگی‌های خاصی برخوردار است که هر کس بتواند آنها را در مسیر درست مبتنی بر اخلاق حرفه‌ای اطلاع رسانی به کار گیرد کاری بزرگ و ارزشمند انجام داده است، استفاده از نیروهای آگاه، کارشناس و مسلط بر موضوع می‌تواند یک شبکه خبری و یک رسانه را به یک پدیده پویا اثربخش و جریان‌ساز بدل کند، از همین رو باید به سمت ظرفیت‌های ناشناخته در عصه هنر پیش رفت.

مسئولین حوزه هنری به دعوت شبکه المنار نیز در تحریریه خبر این شبکه حضور یافتند و مسئولین آن دیدار کردند. در این نشست مشترک بر پخش تولیدات و سریال‌های ایرانی تاکید شد. مدیر این شبکه درباره تولیدات رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران گفت: مردم لبنان علاقه بسیاری به فرهنگ ایران دارند به طوری که بسیاری از سریال‌های پخش شده از این شبکه مورد استقبال مخاطبین قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به فعالیت‌های حوزه هنری در عرصه تولیدات سینمایی و رسانه‌ای گفت: تولیدات با کیفیت که به موضوعات انقلاب اسلامی و سبک زندگی مردم ایران بپردازد همیشه مورد استقبال قرار می‌گیرد، وی به نماهنگ «ایستاده‌ایم 2» اشاره کرد و گفت: این نماهنگ تولید شده در حوزه هنری بسیار مورد استقبال قرار گرفت، زیرا هم از نظر کیفیت ساخت و هم از نظر محتوا نظرها را به سمت خود جلب می‌کرد، باید با ایجاد بستر مناسب در حوزه همکاری بتوانیم از تجربیات حوزه هنری در تولید آثار استفاده کنیم.

منبع: حوزه هنری