۱۳۹۸/۱۲/۱۷
۱۲:۵۰ ب٫ظ

آیین افتتاحیه سومين مسابقات بین‌المللی قرآن و ابتهال دينى «پورت سعید» مصر جمعه، ۱۶ اسفند، با حضور محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف و دیگر مسئولان مصری برگزار شد.

مسابقات بین‌المللی قرآن «پورت سعید» مصر افتتاح شد

به گزارش الأمه:

آیین افتتاحیه سومين مسابقات بین‌المللی قرآن و ابتهال دينى «پورت سعید» مصر با حضور محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر؛ عادل الغضبان، استاندار پورت‌سعید مصر؛ اشرف صبحی، هشام خطاب، مدير امنيتی شهر پورت‌سعید؛ سلیمان وهدان، نماینده پارلمان مصر؛ عمار عثمان، معاون فرماندار پورت‌سعید و یوسف الشاهد، دبیر کل استانداری پورت‌سعید، برگزار شد.

این دوره از مسابقات به یاد «شیخ سیدالنقشبندی»، از ابتهال‌خوانان مشهور مصر و در مرکز فرهنگی شهر بندری «پورت‌سعید» این کشور برگزار شد.

مراسم افتتاحیه شامل تلاوت آیاتی از قرآن کریم، مستندی درباره زندگی مبتهل برجسته شیخ النقشبندی و مستند دیگری از پروژه‌ بزرگ در حال احداث در شهر پورت‌سعید و همچنین اجرای سرودهای دینی و دیگر برنامه‌های فرهنگی بود.

فرماندار پورت‌سعید در مراسم افتتاحیه این مسابقات بر اینکه مصر اولین کشوری محسوب می‌شود که کنفرانس جهانی برای جوانان تشکیل داده و همیشه پذیرای ایده‌های جوانان بوده است تأکید کرد.

مبلغ ۹۲۰ هزار جنیه(پوند) مصری جایزه برای سه نفر اول برتر این مسابقات در رشته‌های حفظ قرآن کریم به دو روایت، حفظ قرآن کریم بانوان، ابتهال‌خوانی و سرودهای مذهبی و صوت و لحن در نظر گرفته شده است.

عبدالكريم صالح، رئيس کمیته تصحيح مصحف الأزهر؛ عبدالفتاح طاروطی، از قراء برجسته مصر؛ شيخ محمد زغلول، امام جماعت و خطیب مسجدجامع الازهر؛ شيخ جاسم الاميری از امارات؛ شيخ محمد ترابی از مراکش؛ محمد الصادق از یمن و حسام صقر از ابتهال‌خوانان برجسته مصر اعضای کمیته داوران این مسابقات هستند.

نمایندگان ۴۱ کشور از آسیا، آفریقا، اروپا، آمریکای لاتین، روسیه، انگلیس، مالزی، اندونزی و کشورهای عربی در این مسابقات شرکت می‌کنند. این مسابقات در حالی برگزار می‌شود که همه تجمعات رسمی و غیررسمی به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در بسیاری از کشورها لغو و به آینده موکول شده است.

رسانه‌های فرانسه از مشاهده دو مورد ابتلا به ویروس کرونا در میان مسافران مصر خبر دادند، اما وزیر بهداشت همچنان وجود کرونا را در کشورش تکذیب می‌کند.

به نظر یک کاربر مصری توئیتر، اگر وزارت بهداشت مصر خبر وجود کرونا را در کشور اعلام کند، بخش‌های زیادی از این خبر متأثر می‌شوند و گردشگری به‌ کلی تعطیل می‌شود. از نظر دولت مرگ مردم کم‌زیان‌تر از مرگ گردشگری است. مردم اگر بمیرند، جایشان نسل دیگری می‌آید، اما اگر دلار‌های ناشی از گردشگری به خزانه دولت واریز نشود، با هیچ چیز جبران نمی‌شود. به گفته یک فیلسوف مهمترین نیاز در دنیا پول است.

 

منبع: ایکنا