۱۳۹۸/۱۰/۳۰
۷:۰۹ ق٫ظ

هفتمین جشنواره بین‌المللی تجوید قرآن کریم از روز چهارشنبه، دوم بهمن‌ماه سال جاری با حضور ۵۰۰ قاری زن و مرد در شهر «کازابلانکا»ی مراکش آغاز می‌شود.

مشارکت ۵۰۰ قاری در جشنواره بین‌المللی تجوید قرآن مراکش

به گزارش الأمه:

این رویداد بین‌المللی به همت انجمن ارتباطات و توسعه اجتماعی «بادرة» مراکش برگزار می‌شود.

این انجمن با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: نزدیک به ۵۰۰ قاری زن و مرد از نقاط مختلف مراکش و اتباع خارجی مقیم این کشور در این جشنواره که در قالب مسابقه برگزار می‌شود، حضور دارند.

براساس این اطلاعیه، در جشنواره امسال، از «هاجر بوساق»، قاری عرب و برنده جایزه بین‌المللی تجوید قرآن کریم نیز تجلیل خواهد شد.

طبق اعلام این انجمن، جشنواره بین‌المللی تجوید قرآن مراکش به مدت چهار روز، در دو بخش بانوان و آقایان و در دو گروه سنی کودکان و بزرگسالان برگزار می‌شود و در هر گروه سنی نزدیک به ۶۰ نفر با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. در پایان رقابت‌ها نیز از هر گروه سنی چهار نفر برگزیده می‌شوند.

در مراسم اختتامیه این جشنواره علاوه بر توزیع جوایز به برگزیدگان قرآنی، برنامه‌هایی چون مداحی پیامبر اکرم(ص) و سرودهای دینی نیز برگزار خواهد شد.

شایان ذکر است، انجمن «بادرة» علاوه بر جشنواره بین‌المللی تجوید قرآن کریم، تاکنون چندین جشنواره دیگر از جمله جشنواره بین‌المللی شعر، جشنواره بین‌المللی اختراعات و تکنولوژی و چند جشنواره‌ فرهنگی برگزار کرده است.

یادآور می‌شود، در دوره‌های گذشته جشنواره بین‌المللی تجوید در مراکش از شماری از قاریان و مبتهلان بنام و مطرح این کشور از جمله شیخ سعید مسلم، شیخ محمد الکنتاوی، عبدالمجید الصویری و یاسین الشهب تجلیل شد.

 

منبع: ایکنا