به گزارش الأمه:

مصطفی وزیری دبیرکل شورای عالی آثار باستانی مصر در یک کنفراس خبری روز گذشته گفت: «ما در حفاری باستانی خود مقبره‌ای که دارای یک پله ۲۰ تایی بود و یک راهرو که منتهی به سالن اصلی مقبره می‌شود را کشف کردیم».
این مقبره دارای یک سالن به طول ۵۴۰ سانتی‌متر، عرض ۲۵۰ سانتی‌متر و ارتفاع ۳۷۰ سانتی‌متر است که از خشت‌های گلی ساخته شده‌است. همچنین دارای یک سقف هرمی شکل بود که ویران شده‌است.
این سالن به دو اتاق راه دارد که برای مومیایی کردن است همچنین دو اتاق دیگر نیز در بالای آنها وجود دارد که حاوی چند اسکلت و اشیا باستانی دیگر نظیر کوزه‌های سفالی و غیره بود.
ایمن عشماوی رئیس بخش آثار باستانی مصر در خصوص مقبره دوم گفت: «این مقبره از لحاظ ساخت شبیه مقبره اول است که حاوی یک قبر و یک محل برای قربانی کردن است».
وی افزود: «این اتاق قبر به یک سالن منتهی می‌شود که دارای دیوارنگاره‌های بی نظیر در نوع خود، که نحوه مومیا کردن اجساد در آن زمان را نشان می‌دهد».
اولین حفاری‌های باستان‌شناسی در این منطقه در سال ۲۰۰۲ آغاز شد و به مدت پنج دوره حفاری به طول انجامید که منجر به کشف بیش از ۱۰ مقبره نیمه ساخته از ماسه سنگ و خشت گلی بنا شده‌است.
این مقبره‌ها به دوران یونان باستان بازمی‌گردند و دارای یک سبک معماری منحصر به فرد هستند که برخی از آنها شامل سه طبقه و برخی دیگر دارای دو طبقه هستند، که هر کدام به یک هرم پایان می‌یابند و دیوارهای این مقبره‌ها با نقاشی‌های دربارهٔ مراسم خاکسپاری با رنگ‌های زیبا تزئین شده‌اند.