۱۳۹۷/۰۳/۰۱
۹:۴۲ ب٫ظ

عضو ارشد جماعت اخوان‌المسلمين با اشاره به پيمان كمپ ديويد كه در زمان انور سادات منعقد شده، گفت: اين پيمان بر اساس ظلم و فساد منعقد شده و بر محور عدل استوار نيست و مصر جديد ديگر پيماني را نمي‌پذيرد كه بر اساس عدالت نباشد.

مصر جدید صلحی غیرعادلانه را نمی‌پذیرد

به نقل از روابط عمومي كنفرانس بين المللي ائتلاف جهاني عليه تروريسم براي صلح عادلانه ،كمال الهلباوي با بيان اينكه در طول تاريخ بسياري از پيمان‌ها از بين رفته يا تغيير يافته‌اند، افزود: چنانچه پيماني براساس عدالت باشد، قابل احترام است، در غير اين صورت نمي‌توان آن را محترم و قابل پذيرش محسوب كرد.

سخنگوي سابق جماعت اخوان المسلمين همچنين در خصوص دلايل توجه آمريكا به مصر و نگراني اسراييل از اوضاع جاري منطقه اظهار داشت: آمريكايي‌ها نگران مصالح خود هستند، آنها نگرانند مبادا شريان‌هاي حياتي براي انتقال نفت و منابع انرژي به غرب بسته شده يا در روند آن اختلال ايجاد شود كه طبعا به ضررشان تمام خواهد شد. اسراييلي‌ها هم نگران معاهده صلح با مصر و صادرات گاز به اين رژيم و همچنين روابط‌شان با حكومت خودگردان هستند.

وي اضافه كرد: غربي‌ها و اسراييل همگي به‌دنبال آن هستند كه تحولات اخير خطري براي اين مصالح و معاهده كمپ‌ديويد ايجاد نكند.

الهلباوي در ادامه سخنان خود، آمريكا را بزرگترين تروريست دانست و گفت: آنها هيروشيما و ناكازاكي را ويران و در كره و ويتنام وحشت ايجاد كردند. آنها به عراق و افغانستان حمله كرده و در عين حال از اسراييل به شكلي كوركورانه پشتيباني مي‌كنند.

گفتني است كنفرانس بين‌المللي 'ائتلاف جهاني عليه تروريسم براي صلح عادلانه' با هدف تشكيل ائتلافي از نخبگان اين حوزه براي مقابله جدي با پديده تروريسم با حضور يك هزار نفر از انديشمندان داخلي و خارجي در روزهاي 24 و 25 ارديبهشت‌ماه در تهران برگزار مي‌شود.

زمان انتشار : 1390-01-01