۱۳۹۷/۰۳/۰۶
۰:۰۹ ق٫ظ

رهبر معارضان اوگاندا تاكيد كرد، درصورتي كه رئيس جمهور اين كشور نخواهد گام در راه اصلاحات و برآوردن خواسته‌هاي معارضان بردارد،‌ بايد در انتظار سقوط دولت و از دست دادن مشروعيتش باشد

معارضان اوگاندا دولت را به سقوط تهدید کردند

به نقل از الجزيره، "كيزا بيسيجي " رهبر معارضان اوگاندا اعلام كرد،‌ در صورتي كه يوري موسيويني، رئيس جمهور اين كشور نخواهد به خواسته معارضان اين كشور تن دهد، بايد در انتظار سقوط دولتش و از دست دادن مشروعيتش باشد.

معارضان اوگاندايي نسبت به اوضاع بد معيشتي و تورم و گراني در اين كشور معترض بوده و خواستار بهبود اوضاع اقتصادي در اين كشور هستند.

كيزا بيسيجي افزود: عدم توجه به خواسته معترضان موجب گسترش اعتراضات و تظاهرات به سراسر كشور خواهد شد و ما اطمينان داريم ارتش از رويارويي با تظاهركنندگان امتناع خواهند كرد.

بيسيجي اعتراضات ماه گذشته اوگاندا در برابر افزايش قيمت‌ها را رهبري كرده و با گذاشتن نام "حركت به سوي كار " بر اين اعتراضات مردم اين كشور را به حضور در محل كار بدون استفاده از وسايل نقليه و پياده دعوت كرده بود تا بدين وسيله اعتراض خود را به افزايش بهاي سوخت در اين كشور ابراز كند.

معارضان اوگاندايي مي‌گويند: افزايش قيمت سوخت بيش از هر چيز بر طبقات فقير جامعه فشار خواهد آورد.

اعتراضات اخير مردم اوگاندا در روزهاي اخير به رويارويي خشونت‌آميز نيروهاي امنيتي با تظاهركنندگان منجر شد.

بيسيجي طي ماه گذشته 4 بار به اتهام تحريك به خشونت بازداشت شد. وي پيش از اين كانديداي رياست جمهوري اوگاندا شده بود كه در سه دوره انتخابات رياست جمهوري از رقيبش يوري موسيويني شكست خورد.

بيسيجي ادعا مي‌كند: از وقتي موسيويني از 25 سال پيش قدرت را در اوگاندا بدست گرفته براي مسند خود در انتخابات تقلب مي‌كند.

 

 

زمان انتشار : 1390-01-01