۱۳۹۷/۰۲/۰۴
۲:۲۵ ب٫ظ

جان مك كين عضو برجسته كميته‌ نيروهاي مسلح سنا آمريكا كه به ليبي سفر كرده بود در مصاحبه‌اي با شبكه سي.‌ان .ان گفت: به واقع از ايجاد بن بست در ليبي هراس دارم. مخالفان در ليبي با كمبود تجهيزات آموزش در نبردشان با نيروهاي قذافي مواجه هستند.

مک کین خواستار افزایش حملات آمریکا در لیبی شد

سناتور جان مك كين كه اخيرا به ليبي سفر كرده بود تصريح كرد كه آمريكا بايد نقش خود را در حملات ناتو در ليبي افزايش دهد و اينكه انقلابيون در ليبي به كمك‌هاي مستقيم بيشتري براي مقابله با نيروهاي وفادار به معمر قذافي نياز دارند.

جان مك كين عضو برجسته كميته‌ نيروهاي مسلح سنا آمريكا كه به ليبي سفر كرده بود در مصاحبه‌اي با شبكه سي.‌ان .ان گفت: به واقع از ايجاد بن بست در ليبي هراس دارم. مخالفان در ليبي با كمبود تجهيزات آموزش در نبردشان با نيروهاي قذافي مواجه هستند.

مك كين همچنين در گفت‌وگو با شبكه ان‌.بي.سي گفت كه آمريكا بايد حملات هوايي خود را در ليبي افزايش دهد، اما حضور نيروهاي زميني در ليبي نتيجه‌ معكوس خواهد داشت.

اين جمهوريخواه از ايالت آريزونا در گفت‌وگويش با شبكه سي‌.ان.ان اعلام كرد كه وي از اولين حمله‌ موشكي هواپيماي بدون سرنشين آمريكا در خاك ليبي استقبال مي‌كند.

مك كين افزود: زماني كه شنيدم يك هواپيماي بدون سرنشين آمريكا حمله‌اي را در ليبي عليه مواضع نيروهاي قذافي انجام داده خوشحال شدم. لازم است حملات هوايي آمريكا در ليبي افزايش يابد.

همچنين سناتور ليندسي گراهام، يك جمهوري خواه از كاروليناي جنوبي كه پيشتر از حملات هوايي بيشتر عليه مواضع نيروهاي قذافي حمايت كرده بود به شبكه سي.ان.ان گفت كه نيروهاي ناتو بايد بمباران حلقه داخلي قذافي را آغاز كنند.

اظهارات مك كين در حالي مطرح شد كه وي به شهر بنغازي سفر كرد و در جريان جزئيات اقدامات انقلابيون در اين كشور قرار گرفت.

مك كين بار ديگر از آمريكا خواست كه شوراي انتقالي انقلابيون در ليبي را به رسميت بشناسد.

مك كين همچنين در پاسخ به سوال خبرنگار شبكه سي‌.ان.ان در مورد ايده‌ بمباران مستقيم منطقه مسكوني‌ كه قذافي در آن قرار دارد گفت كه آمريكا بايد در مورد هدف قرار دادن مستقيم قذافي محتاطانه عمل كند.

وي گفت: ما نمي‌دانيم دقيقا قذافي كجاست. در اين راستا اگر بخواهيم حمله مستقيمي انجام دهيم در مورد تلفات غيرنظاميان بايد محتاطانه عمل كرد. ممكن است هرگونه حمله مستقيمي باعث شود مردم ليبي عليه ما موضع‌گيري كنند.

مك كين گفت: تمركز بايد اين باشد كه نيروهاي مخالف همچنان به نبردشان با نيروهاي وفادار به قذافي ادامه دهند. همچنين سه سناتور آمريكايي از دولت باراك اوباما خواستند تا از نيروهاي انقلابي در ليبي حمايت كند و در صورت لزوم قذافي را به طور مستقيم هدف قرار دهد.

اين اظهارات در مصاحبه‌هاي سناتور جان مك كين، سناتور ليندسي گراهام و سناتور جو ليبرمن مطرح شد. سناتور جو ليبرمن نيز در اظهارنظري از آمريكا خواست كه از انقلابيون در ليبي حمايت كند.

 

زمان انتشار : 1390-02-05