۱۳۹۷/۰۲/۱۵
۷:۲۹ ب٫ظ

'ايلان پاپه' كه قصد سخنراني در باره جنايات رژيم صهيونيستي را عليه فلسطيني ها داشت و براي انجام آن نيز مجوز گرفته بود، نتوانست سخنراني خود را در اماكن شهري اين شهر به دليل خودداري مقامات از دادن مكان برگزار كند.

ممانعت لابی صهیونیست ها در آلمان از برگزاری نمایشگاهی با موضوع فلسطین

برگزاري نمايشگاه ديگري با عنوان 'نكبت' درباره فلسطين در شهر 'دوسلدورف' آلمان با فشار لابي هاي صهيونيست لغو شد.

اين نمايشگاه اواخر اسفند ماه بعد از بازديد يك نماينده جامعه يهوديان دوسلدورف لغو شد.

به نوشته روز سه شنبه اين تارنما، اين اقدام مورد اعتراض برگزاركنندگان اين نمايشگاه كه يكي از آنان عضو كانون كودكان پناهنده لبناني بود، قرار گرفت، ولي راه به جايي نبرده است.

لغو نمايشگاه هاي مرتبط با فلسطين و لبنان در آلمان با فشار لابي هاي صهيونيست سابقه زيادي دارد و پيش از اين نيز در آبان ماه سال گذشته برگزاري نمايشگاه عكس ديگري با عنوان 'نكبت' به دليل فشار لابي هاي صهيونيست در شهر 'فرايبورگ' لغو شده بود.

برگزاركنندگان اين نمايشگاه دليل لغو آن را، خودداري مقامات فرايبورگ در جنوب غربي آلمان از در اختيار گذاشتن سالن هاي شهري براي برگزاري اين نمايشگاه عنوان شده بودند.

نمايشگاه هاي نكبت به صورت مستقيم به جنايت هاي رژيم صهيونيستي در فلسطين نمي پردازد و فاجعه شش دهه آوارگي فلسطيني ها را به تصوير مي كشد.

پيش از آن نيز مقامات شهر 'مونيخ' به دنبال فشار لابي صهيونيست مانع از سخنراني يك مفسر تاريخ اسراييلي منتقد رژيم صهيونيستي در اماكن عمومي اين شهر شده بودند.

'ايلان پاپه' كه قصد سخنراني در باره جنايات رژيم صهيونيستي را عليه فلسطيني ها داشت و براي انجام آن نيز مجوز گرفته بود، نتوانست سخنراني خود را در اماكن شهري اين شهر به دليل خودداري مقامات از دادن مكان برگزار كند.

سازمان دهندگان اين برنامه نيز فشار لابي هاي صهيونيست را دليل لغو اين برنامه اعلام كرده بودند.

دولت آلمان ادعاي وجود آزادي بيان در اين كشور را دارد و از ايجاد چنين آزادي هاي در كشورهاي ديگر حمايت مي كند.

پيشتر نيز شوراي مركزي يهوديان آلمان با اعمال تهديد سخنراني 'آلفرد گروسر' متفكر يهودي فرانسوي - آلماني با موضوع مخالفت با رژيم صهيونيستي را كه قرار بود سال گذشته در كليسايي در فرانكفورت برگزار شود لغو كرده بود.

'گروسر' براي سخنراني در شهر فرانكفورت به مناسبت سالگرد آغاز خشونت نازي ها در دهه 1930عليه يهوديان دعوت شده بود.

 

زمان انتشار : 1390-01-10