۱۳۹۷/۰۲/۲۹
۴:۲۶ ب٫ظ

در اقدامی عجیب مسؤولین کویتی از صدور روادید برای میهمانان ده كشور از جمله هيأت هاي ایرانی، سوری و یمنی براي شركت در ششمین گردهمایی بین المللی جوانان قدس خودداری نمودند.

ممانعت مسؤولین کویتی از حضور میهمانان کنفرانس بین المللی جوانان قدس

علی رغم ارسال دعوت نامه رسمی از سوی مسؤولین انجمن جوانان قدس (رابطة شباب لأجل القدس) برای حضور میهمانان خارجی  من جمله مجمع اتحاد دانشجويان جهان اسلام از حدود 30 کشور برای شرکت در ششمین نشست بین المللی این انجمن، مقامات کویتی در اقدامی سیاسی از صدور روادید برای هيئت هاي ده كشور ایران، سوریه، یمن و ... كه ميهمانان اين گردهمايي بودند، خودداری نمودند.

ششمین گردهمایی بین المللی جوانان قدس از سوم تا 5 جولای 2011م (12 تا 14 تیرماه 1390) در کشور کویت با موضوع «قدس بین ادعاءهای غاصبان و حقوق مقاومان» برگزار می گردد و نشست های قبلی آن در یمن، مصر، عربستان، سودان، قطر والجزایر برگزار گردیده بود.

شايان ذكر است مسؤولین این انجمن پیگیری های فراوانی برای حضور میهمانان این نشست نمودند اما مقامات کویتی در اقدام خلاف عرف و همسو با رويكردهاي ضد مقاومت اسلامي منطقه از صدور ویزا برای میهمانان ده كشور ميهمان این نشست خودداری نمودند که این امر مانع از حضور هیأت های کشورهای مذکور و همچنين مجمع اتحاد دانشجويان جهان اسلام در این کنفرانس بین المللی گردید.

این درحالی است که کشورهای ایران و سوریه از مدافعین اصلی مسأله قدس و جبهه مقاومت در محافل بین المللی به شمار می روند و به خاطر این مسأله تحت فشارهای بسیاری قرار گرفته اند.

زمان انتشار : 1390-01-01