۱۴۰۰/۰۳/۰۳
۴:۵۴ ق٫ظ

در پی پیروزی مقاومت فلسطینی در جنگ اخیر و در آستانه جشن های سالگرد آزادسازی جنوب لبنان فیلم «منطقه پرواز ممنوع» در تونس اکران می شود.

«منطقه پرواز ممنوع» در تونس

به گزارش الامه در پی پیروزی مقاومت فلسطینی در جنگ اخیر و در آستانه جشن های سالگرد آزادسازی جنوب لبنان فیلم «منطقه پرواز ممنوع» در تونس اکران می شود.

بنابر این گزارش، این فیلم در قالب هفته فیلم مقاومت و آزادی که توسط «مرکز هنرهای لبنانی (الرسالات)» در تونس برگزار می‌شود، اکران خواهد شد.

این هفته فیلم که با همکاری یکی از شبکه های تلویزیونی تونس برگزار می شود از 26 تا 30 می( 5 تا 9 اردیبهشت) در پایتخت تونس و برخی از شهرهای این کشور برگزار می شود.

افتتاحیه این هفته فیلم همزمان با جشن های سالگرد آزادسازی جنوب لبنان در سالن «عمار الخلیفی» در شهرک فرهنگی تونس خواهد بود و در آن جشن پیروی مقاومت فلسطینی در جنگ اخیر نیز برگزار می شود.

در این هفته فیلم علاوه بر فیلم «منطقه پرواز ممنوع» فیلم های سینمایی و مستند دیگری نیز اکران می شود و همچنین نشست ها و همایش هایی نیز در این ایام در حاشیه هفته فیلم برگزار می شود.

این هفته فیلم توسط «هئیت ملی حمایت از مقاومت عربی و مقابله با عادی سازی و صهیونیسم تونس»، موسسه « Tunivision» و همچنین مرکز سینما و تئاتر الریو مورد حمایت قرار گرفته است.

بنابر این گزارش فیلم منطقه پرواز ممنوع به کارگردانی امیر داسارگر و تهیه کنندگی حامد بامروت نژاد چندی پیش به زبان عربی دوبله شد و نسخه دوبله شده آن در این هفته فیلم اکران خواهد شد.

دوبله فیلم «منطقه پرواز ممنوع» به زبان عربی(شامی) در سوریه و با اشراف منعم سعیدی و مدیریت دوبلاژ ماهر احمد و صداگذاری زکریا ابوالفتوح و عمرو سمکری اجرا شده است و در دوبله عربی این فیلم «مالک محمد» بازیگر معروف سوری که این روزها در سریال مشهور الهیبه ایفای نقش می کند به جای «هادی حجازی فر» صحبت کرده است.

ميار مشرف (محمد مهدي)، سامر الجندی، محمد شما، خالد حيدر و فهد سكری دیگر بازیگران و صداپیشگان سوری هستند که در دوبله عربی فیلم منطقه پرواز ممنوع حضور دارند.