۱۳۹۸/۱۲/۲۷
۱:۲۳ ب٫ظ

بیانیه جهاد البنا لبنان در پی درگذشت جهادگر بزرگ حسینعلی عظیمی

مهندس عظیمی مکتبی از جهاد و کار در راه خدا را برای ما یادگار گذاشت

به گزارش الامه:

در پی درگذشت مهندس حسینعلی عظیمی، از جهادگران مخلص در روزهای اخیر، جهاد البنا(جهاد سازندگی) لبنان در بیانیه ای درگذشت وی را تسلیت گفت.
در این بیانیه که با آیه مبارکه «مِّنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ ۖ فَمِنْهُم مَّن قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن يَنتَظِرُ ۖ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا» شروع شده است با آرزوی رحمت و بهشت برین و قرب به پیامبر اکرم(ص) و خاندان گرامی اش برای آن مرحوم و صبر برای خانواده و دوستان و شاگردانش آمده است:
مهندس عظیمی مکتبی از جهاد و کار در راه خدا را برای ما یادگار گذاشت و تکمیل مسیر او را بر گردن ما نهاد؛ مسیری سخت که که این روزها سختی آن دو چندان و نیاز به آن امری لازم است تا طرح جهاد برای تحقق مقاومت در حوزه های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و تمدنی شکل بگیرد.
در ادامه بیانیه جهاد البناء لبنان که برای حمایت از الگوی اسلامی ویژه جمهوری اسلامی منتشر شده و توسط دکتر جلال محفوظ مسئول جهاد البناء لبنان امضا شده، آمده است: برادران نباید اجازه بدهیم فقدان این برادر گرامی پایان حرکت و اهداف او باشد بلکه باید انگیزه ای برای تکمیل و پیشرفت این مسیر شود مبادا که این زیان غیر قابل جبران شود.
بنابر این گزارش مهندس حسینعلی عظیمی، از جهادگرانی بود که از نزدیک در جریان سازماندهی و طراحی بسیاری از دستاوردهای مهندسی جنگ مانند پل بعثت قرار داشته و تجربیات زیادی را در سینه داشت
عظیمی پس از جنگ، برای بازسازی منطقه زلزله زده منجیل و رودبار، عازم شد تا الگوی مدیریت جهادی جنگ را در خدمت سازندگی به کار گیرد. وی از اولین کسانی بود که در سال 1359 برای رسیدگی به وضعیت محرومین با دو روز پیاده‌روی وارد منطقه بشاگرد شد.
پس از انحلال جهاد سازندگی با نخستین گروه‌های جهادی به روستاها می‌رفت با این هدف که الگوی توسعه منطقه‌ای را آن‌طور که در جهاد سازندگی نضج گرفت، ادامه داده و تکمیل کند.
مرحوم عظیمی که بارها تا مرز شهادت پیش رفته و به دنیا برگشته بود،مهم‌ترین دغدغه‌اش انتقال تجربه بی‌نظیر جهاد سازندگی به نسل جوان بود که کتاب رسم جهاد حاصل آن است.
حاج حسینعلی عظیمی، پس از سال‌ها مجاهدت و تحمل درد و رنج بیماری و فراقِ جهاد سازندگی، یکشنبه گذشته به یاران شهیدش پیوست.