۱۳۹۷/۰۱/۲۲
۴:۱۴ ب٫ظ

رژیم صهیونیستی و شورای انتقالی لیبی توافقنامه‌ای امضا کردند که بر اساس آن رژیم صهیونیستی پایگاه‌هایی نظامی برای مدت 30 سال در لیبی احداث خواهد کرد.

موافقت شورای انتقالی با احداث پایگاه نظامی اسرائیلی‌ در لیبی

یک سند اسرائیلی (به زبان عبری) فاش کرد که شورای انتقالی لیبی در بنغازی با رژیم صهیونیستی توافقنامه‌ احداث پایگاه نظامی در لیبی را به امضا رسانده است.

براساس این توافقنامه، شورای انتقالی لیبی به رژیم صهیونیستی اجازه داده است در صورت به قدرت رسیدن در این کشور پایگاهی نظامی برای اسرائیلی‌ها در منطقه الجبل الاخضر برای مدت 30 سال احداث کند.

این سند را که در مقدمه آن عبارت "نیروهای دفاعی اسرائیل" قید شده یک افسر سرویس اطلاعاتی اکراین بدست آورده و در این باره تاکید می‌کند: این قرارداد درحالی از توافق رژیم صهیونیستی با شورای انتقالی لیبی جهت احداث پایگاهی نظامی در مرزهای لیبی پرده برمی‌دارد که ‌اسرائیل از یک‌سو با ارسال کمک‌های نظامی از معارضان لیبی (قذافی و هوادارانش) حمایت می‌کند و از سوی دیگر کشورهای اروپایی را تحت فشار قرار می‌دهد تا شورای انتقالی را به رسمیت بشناسند و نیروهایش را جهت تشکیل ارتشی قدرتمند آموزش دهند.

پیش از آن‌که تلویزیون رسمی لیبی این خبر را منتشر کند و این سند در کنفرانس قبایل عربی لیبی میان سران و شیوخ و نمایندگان قبایل پخش شد، روزنامه روسی "ری گزیتا" و روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارانوت" این قرارداد را که روی آن مهر بسیار محرمانه درج شده بود، منتشر کردند.

تاریخ انتشار : 1390-07-07