۱۳۹۷/۰۳/۰۶
۱۰:۰۲ ق٫ظ

ده‌ها روزنامه‌نگار تونسي با برگزاري تظاهرات در تونس و تجمع در برابر ساختمان وزارت داخلي اين كشور ضرب و شتم همكارانشان توسط پليس تونس را محكوم كردند.

موج جدید اعتراضات در تونس

به نقل از پايگاه خبري الجزيره، ده‌ها روزنامه‌نگار تونسي روز گذشته در اعتراض به ضرب و شتم جمعي از همكاران خود توسط پليس اين كشور در شهر تونس تظاهرات كردند.

در همين راستا حزب "اقدام ملي دموكراتيك " تونس نيز اعلام كرد، يكي از اعضاي اين حزب بر اثر اصابت گلوله يكي از نيروهاي امنيتي به وي طي شركت در تظاهرات روز جمعه جان خود را از دست داده است.

موج جديد اعتراض‌ها در تونس درپي سخنان اخير "الباجي قائد السبسي " نخست وزير دولت موقت تونس صورت مي‌گيرد.

السبسي در اظهارات خود از احتمال به تعويق افتادن انتخابات مجلس مؤسسان تونس و تكذيب اظهارات وزير داخلي سابق اين كشور مبني بر وجود دست‌هاي پنهان در اداره دولت موقت تونس سخن گفته بود.

تظاهرات روزنامه‌نگاران تونسي از خيابان "حبيب بورقيبه " در مركز تونس پايتخت آغاز شده و با تجمع در برابر ساختمان وزارت داخلي تونس كه توسط نيروهاي امنيتي محافظت مي‌شد، ادامه يافته بود.

شركت كنندگان در اين تظاهرات شعارهايي در محكوميت تجاوز و تعدي به خبرنگاران تونسي سردادند.

جمعه گذشته تعدادي از روزنامه‌نگاران تونسي هنگامي‌كه نيروهاي امنيتي اين كشور درصدد ورود به دفتر يكي از روزنامه‌هاي تونس بودند، مورد تعرض و ضرب و شتم توسط اين نيروها قرار گرفتند.

وزارت داخلي تونس رسماً اعتراف كرد كه طي اقدام نيروهاي امنيتي براي متفرق كردن تظاهرات‌كنندگان تونسي در روز جمعه 14روزنامه‌نگار را نيز مورد ضرب و شتم قرار دادند.

وزارت داخلي تونس براي فرونشاندن خشم روزنامه‌نگاران اين كشور با انتشار بيانيه‌اي از اين روزنامه‌نگاران عذرخواهي كرد و قول مجازات عاملان اين اقدام را داد.

 

زمان انتشار : 1390-01-01