۱۳۹۷/۰۸/۱۵
۳:۴۸ ب٫ظ

بخش امور فکری و فرهنگی در آستان مطهر عباسی از موفقیت آمیز بودن طرح رسانه ای شنیداری، دیداری، اینترنتی و مطبوعاتی خود در زیارت اربعین خبر داد.

موفقیت ‌آمیز بودن طرح رسانه ‌ای آستان مطهر عباسی در زیارت اربعین

به گزارش الأمه:

عقیل عبدالحسین الیاسری، معاون این بخش گفت: کمی قبل از زیارت اربعین، نشستهای متعددی با واحدهای رسانه ای ذیربط برای انتقال تصاویر و رخدادهای زیارت اربعین برای ارسال و مخابره به اقصا نقاط عالم و تهیه آرشیوی از آن برگزار شد و این نشستها به تدوین طرح رسانه ای کاملی بر اساس امکانات موجود انجامید تا سطح پوشش دهی این رخداد جهانیِ مهم ارتقا پیدا کند.

وی تصریح کرد: مرکز صوتی و تصویری و پخش مستقیم الکفیل نقش مهم و کارآمدی در این طرح داشت و امکان پخش رایگان مراسم اربعین را از دورترین نقطه راهپیمایی اربعین تا کربلای معلی و نیز پخش عزاداری از حرمهای مطهر حضرت امام حسین و حضرت ابوالفضل عباس (علیهما السلام) را فراهم کرد و دهها کانال ماهواره ای از داخل و خارج عراق از خدمات این مرکز بهره بردند که تعدادشان بیشتر از تعداد کانالهایی بود که از خدمات این مرکز در سال گذشته استفاده کردند. این امر نتیجه تجارب کسب شده توسط پرسنل عکاسان و کارگردانان و طرفهای پشتیبان آنها و همچنین کیفیت دستگاه ها و تجهیزات این مرکز بوده است.

الیاسری عنوان داشت که در زمینه بخش شنیداری این طرح نیز، رادیو بانوان الکفیل نقش مهمی داشت. این شبکه رادیویی برنامه هایی را در حیطه زیارت اربعین و حال و هوای آن فراهم نمود. در زمینه بخش مطبوعات نیز نشریه های الکفیل و الخمیس که هزاران نسخه از آنها به صورت رایگان در میان زائران توزیع شد، نقش مهمی در نشر مسائل مربوط به اربعین داشتند. در زمینه رسانه الکترونیکی نیز شبکه جهانی الکفیل نقش برجسته ای در این زمینه ایفا کرد و مسئولیت پوشش دهی این زیارت را از روزهای نخست راهپیمایی اربعین از دورترین مناطق تا کربلای معلی و همچنین پوشش دهی اخبار آستان مطهر عباسی و خدمات ارائه شده به زائران را برعهده داشت.

وی تصریح کرد: همچنین طرح رسانه ای با حضور اصحاب رسانه خارجی با نام «با دوربینهایشان» جهت تهیه تصاویری از زیارت اربعین کلید خورد. بخش امور فکری و فرهنگی در آستان مطهر عباسی نیز فعالیت بیش از 240 رسانه شرکت کرده در مراسم اربعین را برای انتقال و پخش برنامه های آن تسهیل نمود.

 

منبع: العتبه الحسینیه