۱۳۹۷/۰۴/۲۰
۱۱:۰۰ ق٫ظ

مادر اسیر حسن سلامه از رهبران حماس در زندان رژیم صهیونیستی در واکنش به پیام مادر «اریون شائول» نظامی اسیر اسرائیلی در غزه، نامه ای برای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم ارسال کرده است.

نامه تأمل انگیز مادر یکی از رهبران حماس به نتانیاهو

به گزارش الأمه به نقل از شبستان:

 مادر «حسن سلامه» از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس در این نامه ای در واکنش به پیام مادر «اروین شائول» سرباز نظامی اسیر اسرائیلی در غزه خطاب به «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: «نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، روی سخنم با تو است، فرزندم حسن 24 سال است که در اسارت به سر می برد و من اکنون بیمارم و روی تخت افتاده ام و می خواهم فرزندم را ببینم.

 

وی افزود که می خواهیم حسن و تمامی زنان و مردان اسیر فلسطینی از زندان آزاد شوند، آن وقت اسرای رژیم صهیونیستی در غزه هم آزاد خواهند شد و در غیر اینصورت، آزادی اسرای صهیونیستی هم امکان پذیر نخواهد بود.

 

مادر اسیر سلامه همچنین خطاب به مادر ارون شائول نظامی اسیر اسرائیلی نیز گفت: تو 4 سال است که فرزندت را ندیده ای اما من بیش از 25 سال است که او را ندیده ام.

 

او بار دیگر خطاب به نتانیاهو نوشته است: اسرای فلسطینی را از زندان آزاد کنید تا ما هم اسرای شما در غزه را آزاد کنیم.

 

مادر این نظامی اسرائیلی نزد گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی حماس قبلا از یحیی سنوار رهبر حماس در نوار غزه خواسته بود فرزندش را آزاد کند.

 

وی در پیامی تصویری بیان کرد که« از زمان اسارت شائول، دیگر نمی توانم مثل قبل زندگی کنم و قبلا از دولت (رژیم صهیونیستی) درخواست کردم و اکنون دست به دامن شما می شوم، می دانم که غزه با چه وضعیت انسانی سخت و ناگواری مواجه است و من نمی خواهم که از دولت بخواهم اوضاع ساکنان آن را بدتر بکند و آن ها نباید تاوان این نزاع را بدهند و من اهمیت زیادی برای آرامش انسان ها قائل هستم.»

 

مادر این نظامی اسرائیلی گفته بود که زمان آن رسیده است تا دو طرف در شروط خود نرمش به خرج دهند تا بار دیگر فرزندان هر دو طرف به میان خانواده شان بازگردند.

 

گردان های شهید عزالدین قسام آوریل سال 2015 برای اولین بار اعلام کرد که چهار نظامی صهیونیستی را به اسارت گرفته است. البته مشخص نشده است که این 4 نظامی زنده هستند یا مرده اند.

 

این گردان ها اعلام کرده است که حاضر نیست کوچکترین اطلاعات مجانی در مورد نظامیان اسیر به رژیم صهیونیستی بدهد و زمانی مذاکرات برای مبادله اسرا را آغاز خواهد کرد که چندین شرط محقق شود از جمله آزادی تمامی فلسطینیانی که به موجب قرداد مبادله اول (قرارداد وفاداری به آزادگان یا همان قرارداد شالیت) آزاد شده و مجددا به اسارت گرفته شدند.