۱۳۹۷/۰۳/۰۱
۹:۴۸ ب٫ظ

دریادلان نیروی دریایی ارتش با موفقیت کشتی کانتینربر دندل (Dandle) با پرچم مالت را از چنگ دزدان دریایی نجات دادند.

نجات کشتی مالت از چنگ دزدان دریایی توسط ارتش ایران

دریادار غلام رضا خادم بیغم، جانشین فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، روز شنبه، از نجات کشتی کانتینربر دندل توسط چهاردهمین ناوگروه اعزامی نیروی دریایی ارتش به آب‌های آزاد و بین‌المللی خبر داد.

بنا بر اعلام جانشین فرماندهی نیروی دریایی ارتش، کشتی مذکور که در حال عزیمت به سوی سواحل جمهوری اسلامی ایران بود، در حوالی جزیره مصیره در شرق سواحل عمان مورد حمله چهار فروند قایق تندروی دزدان دریایی قرار گرفت.

دریادار خادم بیغم افزود: دزدان دریایی با سلاح‌های سبک و آرپی‌جی در موقعیت 1745 شمالی 05707 شرقی از جهات گوناگون قصد حمله به کشتی دندل را داشتند، که با هوشیاری و سرعت عمل ناوگروه اعزامی نیروی دریایی ارتش مواجه و به ناچار متواری شدند.

این دهمین رویارویی دریادلان نیروی دریایی ارتش با دزدان دریایی سومالیایی در دو ماه ابتدایی سال 90 است، که در تمامی موارد کشتی‌های مورد تهاجم به سلامتی و بدون هیچ آسیبی به حرکت خود ادامه داده‌اند.

 دریادار خادم بیغم اذعان داشت: در پی موفقیت‌های نیروی دریایی در مقابله با پدیده شوم تروریسم دریایی، این نیرو اقدام به افزایش حضور خود در منطقه شمال اقیانوس هند و خلیج عدن کرده است.

 

زمان انتشار : 1390-01-01