۱۳۹۸/۰۳/۰۹
۹:۰۶ ق٫ظ

گروه های مختلف علمایی فلسطین و لبنان در نشستی به مناسبت روز جهانی قدس ضمن محکوم نمودن تلاش های عربی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بر ضرورت مقاومت تاکید کردند.

نشست علمایی به مناسبت روز قدس و مقاومت در لبنان برگزار شد

به گزارش الأمه:

 روز گذشته نشستی علمایی به مناسبت روز جهانی قدس با تاکید بر ضرورت مقاومت و آزادی با مشارکت جنبش توحید اسلامی و مجلس علمای فلسطین و هیئت اسلامی فلسطین و جمعیت نور یقین و انجمن اسلامی الدعوة و الحوار لبنان و جنبش امت لبنان در محل جنبش امت در بیروت برگزار شد.

شیخ بلال سعید شعبان دبیرکل جنبش توحید اسلامی در این نشست خاطر نشان کرد: روز جهانی قدس امسال همزمان شده است با سالگرد پیروزی لبنان در برابر دشمن صهیونیستی و در چنین فضایی که همراه عزت و افتخار است، برخی کشورهای عربی در حال دست و پا زدن برای برگزاری کنفرانس عادی سازی روابط با رژیم صهیوینستی هستند.

در بخش دیگر از این نشست شیخ محمد الموعد سخنگوی رسمی مجلس علمای فلسطین گفت: هدف از کنفرانس بحرین نابود ساختن هویت فلسطین است و ما از موضع مردم فلسطین در مخالفت با قرارداد قرن و کنفرانس های عادی سازی با رژیم صهیونیستی قدردانی می‌کنیم و خواستار متوقف شدن روند توافق اسلو و اعلام انتفاضه و مقاومت مسلحانه مردم فلسطین به ویژه در کرانه باختری هستیم.

پس از آن شیخ جهاد السعدی رئیس جمعیت نورالیقین به بیان رنج ها و مشکلات مردم جنوب لبنان در زمان اشغال این منطقه توسط رژیم صهیونیستی پرداخت و گفت: ماه رمضان ماه پیروزی های تاریخی است و این افتخار تا پیروزی و آزادی کامل فلسطین ادامه خواهد داشت.

در ادامه این نشست شیخ سعید قاسم رئیس هیئت اسلامی فلسطین تاکید کرد: فلسطین در یک مرحله حساس تاریخی قرار دارد که از خطرناک ترین و مهم ترین مراحل تاریخی این شهر مقدس است و در هر صورت ما با اقدامات شهرک سازی صهیونیست ها و به فروش گذاشتن مسئله فلسطین مخالفیم.

شیخ محمد خضر رئیس انجمن اسلامی الدعوة و الحوار لبنان نیز گفت: پیروزی نیازمند اراده و رهبر واحد است و آنچه که در جریان تجاوز اخیر صهیونیست ها به نوار غزه در اتاق عملیات مشترک مجاهدان اسلامی اتفاق افتاد نشان داد که فلسطین نیازمند مجاهدان قهرمان است نه کسانی که به دنبال رابطه با رژیم صهیونیستی باشند.

در پایان این نشست شیخ عبدالله جبری دبیرکل جنبش امت لبنان خاطرنشان کرد: ثبات و امنیت لبنان رایگان به دست نیامده است و دستاورد نهادهای بین المللی عربی و اروپایی بیگانه نیست، بلکه نتیجه جهاد و مقاومت پیوسته و جدی و مخلصانه است.

وی افزود: تحریم های آمریکایی و عربی علیه مقاومت برای آن است که مقاومت را از راه خود بازدارند، اما مقاومت بخشی از هویت مردم ما است که برای حمایت از کشور خود به آن اعتقاد و ایمان دارند.

 

منبع: حوزه نیوز