۱۳۹۷/۰۲/۳۱
۵:۴۱ ب٫ظ

یک منبع رسمی در عربستان سعودی در واکنش به فراخوان های داخلی درباره توقف سفر به عربستان سعودی برای انجام حج عمره به سایت خبری ایلاف گفت: اگر دولت ایران می خواهد انجام یکی از مناسک اسلامی را برای شهروندان خود منع کند این موضوع جزء امور داخلی این کشور است و به این دولت مربوط می شود

نظر ‌عربستان‌ درباره توقف ‌اعزام ‌به‌ عمره‌ از ‌ایران

یک منبع رسمی در عربستان سعودی گفت منع ایرانی ها از سفر به حج عمره موضوع داخلی ایران است.

یک منبع رسمی در عربستان سعودی در واکنش به فراخوان های داخلی درباره توقف سفر به عربستان سعودی برای انجام حج عمره به سایت خبری ایلاف گفت: اگر دولت ایران می خواهد انجام یکی از مناسک اسلامی را برای شهروندان خود منع کند این موضوع جزء امور داخلی این کشور است و به این دولت مربوط می شود.

این منبع رسمی ضمن رد واکنش به فراخوان های مطرح شده در ایران درباره منع حج عمره در اعتراض به حضور نظامیان سعودی در بحرین برای مشارکت در سرکوب اعتراضات مردمی این کشور تنها به این موضوع اکتفا کرد که" اگر دولت ایران می خواهد شهروندان خود را از ادای یکی از مناسک اسلامی منع کند این موضوع به آنها مربوط می شود."

وی ادامه داد:" این موضوع چه ربطی به عربستان سعودی دارد؟ این موضوع تنها به دولت ایران مربوط می شود."

پیشتر محمد تقی رهبر نماینده پارلمان ایران از شهروندان این کشور خواسته بود در اعتراض به حمایت عربستان از سرکوب معترضین در بحرین ، به سفر حج عمره نروند. وی همچنین خواستار قطع روابط دیپلماتیک تهران با ریاض شده بود.

رهبر اضافه کرده بود: پول هایی که ایرانی ها در حج عمره در عربستان سعودی خرج می کنند برای خرید سلاح و کشتار مسلمانان هزینه می شود.

 

ایران بارها ضمن انتقاد شدید از عربستان سعودی، حضور نظامیان این کشور در بحرین برای سرکوب معترضین این کشور را "اشغالگری" خوانده بود.

 

دولت ایران پیش از این پس از درگیری های سال 1369 در شهر مکه که منجر به کشته شدن 275 نفر از حجاج ایرانی شد ادای حج عمره و تمتع را برای سه سال متوالی ممنوع کرد.

 

زمان انتشار : 1390-01-01