۱۳۹۷/۰۶/۰۶
۱:۱۰ ب٫ظ

«خالد حسینی» نویسنده پرفروش افغانِ نیویورک تایمز خالق «بادبادک‌باز» و «هزارخورشید تابان» حالا کتاب جدیدش «نماز دریا» را منتشر کرده است.

«نماز دریا» کتاب جدید «خالد حسینی» منتشر شد

به گزارش الأمه:

 «خالد حسینی» نویسنده پرفروش افغانِ نیویورک تایمز خالق «بادبادک‌باز» و «هزارخورشید تابان» حالا  کتاب جدید «نماز دریا» را منتشر کرده است.

حسینی این بار سراغ پناهجویان سوری رفته و کتابی داستانی برای تمام سنین و تمام نقاط دنیا نگاشته است.

«نماز دریا» کتابی مصور، قدرتمند و کوتاه نوشته رمان‌نویس محبوب خالد حسینی در پاسخ به بحران اخیر پناهجویان در شکلی نامه‌گونه از یک پدر به پسرش نوشته شده است. این کتاب همچنین پرتره‌ای روشن از زندگی این پدر و پسر در شهر حُمص سوریه قبل جنگ و تغییراتی که پس از جنگ صورت می‌گیرد و آن شهر به منطقه‌ای جنگی و مرگ‌آور بدل می‌شود، تشریح می‌کند.

خالد حسینی این داستان را با تاثیر روحی عاطفی از صحنه عکس پیکر بی‌جان  آیلان کردی کودک ۳ ساله سوری که در سال ۲۰۱۵ در ساحل ترکیه افتاده بود تحریر کرده است. حسینی امیدوار است ادای احترامی کرده باشد به میلیون‌ها خانواده مانند خانواده کردی که به واسطه این جنگ بی‌رحم مجبور به ترک خانه و کاشانه‌شان شده و دچار مصیبت‌های بسیاری شده‌اند.

خالد حسینی یکی از پرخواننده‌ترین نویسندگان با شهرت جهانی است که تا کنون ۵۵ میلیون نسخه از کتاب‌های او در بیش از هفتاد کشور جهان به چاپ رسیده است. او همچنین سفیر حسن‌نیت آژانس پناهجویان سازمان ملل و بنیان‌گذار بنیاد خالد حسینی است که در زمینه کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان فعالیت می‌کند.

کتاب ۴۸ صفحه‌ای «نماز دریا» از هجدهم سپتامبر(۲۷ شهریور) بصورت کتاب فیزیکی و نیز کتاب صوتی از طریق سایت جهانی پنگوئن به فروش می‌رسد.

 

منبع: فارس