۱۳۹۷/۰۳/۰۴
۰:۲۰ ق٫ظ

سخنگوي وزارت خارجه فرانسه از موافقت اين كشور با داير شدن نمايندگي شوراي ملي انتقال قدرت ليبي در فرانسه خبر داد.

نمایندگی شورای ملی انتقال قدرت لیبی درفرانسه دایر می شود

'برنار والرو' در بيانيه اي اعلام كرد قرار است شوراي مزبور در آينده اي نه چندان دور نماينده خود را براي احراز اين پست در فرانسه معرفي كند.

وي با اشاره به اينكه فرانسه همواره روابط تنگاتنگ و منظمي با اعضاي اين شورا داشته است، اضافه كرد: هم اكنون ارتباط و مراودات ميان نمايندگان شوراي ياد شده و فرانسه درسطوح عالي قرار دارد و' آنتوان سيوان' سفير فرانسه نيز در شهر بنغازي بطور دايم با آنان در حال گفت و گو است.

گزارش هاي دريافتي همچنين حاكي است كه فرستاده آمريكا به شهر بنغازي از كانون هاي اصلي درگيريها در ليبي نيز اعلام كرده است كه آمريكا هم آمادگي دارد تا نمايندگي شوراي ملي انتقال قدرت ليبي را در خاك خود ايجاد كند.

سخنگوي وزارت خارجه فرانسه افزود: گفت و گو با شريكان اتحاديه اروپا در زمينه محل استقرار شوراي ياد شده در فرانسه ادامه دارد.

فرانسه نخستين كشور اروپايي است كه تحرك زيادي براي به تصويب رسيدن قعطنامه شوراي امنيت در زمينه اعمال منطقه پرواز ممنوع برفراز ليبي انجام داد و همچنين نخستين كشوري است كه شوراي ملي انتقال قدرت ليبي را به رسميت شناخته است.

با فاصله اندكي از تصويب قطعنامه شوراي امنيت، فرانسه در روز 19 مارس سال جاري بي درنگ جنگنده بمب افكن هاي خود را به بمباران ليبي فرستاد.

كشورهاي غربي همزمان با كمك هاي مالي وتسليحاتي براي شوراي انتقال قدرت درليبي، از چند روز پيش حملات خود به ليبي را در قالب نيروهاي ائتلاف و با مشاركت شماري از كشورهاي عربي افزايش داده اند

 

 

زمان انتشار : 1390-01-01