۱۳۹۷/۰۲/۰۹
۱۲:۵۹ ب٫ظ

این اثر هنری از دید العتبه نشان پیروزی زندانی بر زندانبان است. او در این زمینه می‌گوید: این کار نشان از اراده اسیران دارد. اراده‌ای که از بین رفتنی نیست و همچنین نشان از آن دارد که مردم فلسطین در هر شرایطی می‌توانند باقدرت عمل کنند.

نمایشگاه دغدغه‌های هنرمندان فلسطینی

به نقل از سایت خبری جزیره نت، نمایشگاهی از تابلوهای هنرمندان فلسطینی با موضوع اشغال در کرانه باختری برپا شده است. این نمایشگاه در دانشگاه النجاح شهر نابلس واقع در شمال کرانه باختری برگزار شده و تا پنجشنبه به کار خود ادامه خواهد داد.

زکریا ترابی یکی از هنرمندان شرکت کننده در این نمایشگاه است که با اثری به نام صلح، هنر خویش را در معرض دید دوستداران هنر قرار داده است.

زکریا ترابی در توضیح اثر هنری خویش به جزیره نت گفت: کودکان فلسطینی برای زندگی در صلح آفریده شده‌اند و در زندگی خود نیز آرزوی دیگری جز صلح ندارند. اما غصب سرزمینشان توسط رژیم اشغالگر اسرائیلی، مانع از رسیدن آن‌ها به خواسته‌اشان می‌شود.

ترابی در خلال دو انتفاضه فلسطین از نزدیک شاهد آن بود که کودکان بی‌پناه فلسطینی بیشترین ضربه را از حملات و خشونت‌های اسرائیل متحمل می‌شوند. این کودکان مظلوم مرگ را با تمام اشکالش با چشمان خود دیده‌اند و هیچ مانع و پناهی، آنان را از وحشت ویرانی و نابودی نجات نداده است.

ترابی در اثر هنری خود، مادر و کودک فلسطینی را به تصویر درآورده است و در این زمینه می‌گوید: مادران و کودکان فلسطینی هدف ستم‌های اشغالگرایانه اسرائیل هستند. من در این اثر به مسائلی اشاره کرده‌ام که آزادی، آسایش و خوشی را از دنیای کودکان فلسطینی ربوده است.

در این نمایشگاه که هفتاد هنرمند آثار مختلف خود را در معرض دید دوستداران هنر قرار داده‌اند، اثر سعید العتبه بیش از دیگر آثار خودنمایی می‌کند. العتبه که یکی از اسرای فلسطینی آزاده شده است، ماکتی از مسجد الأقصی را در مدت دوسال ساخته است.

العتبه که تجربه سی و سه سال اسارات در زندان‌های رژیم صهیونیستی را دارد در گفتگو با جزیره نت گفت: این اثر 16 سال پیش کامل شده است و شامل تمام ابعاد دینی، فرهنگی و تاریخی است. او همچنین گفت: این اثر در شرایط بسیار سختی ساخته شد که من و دوستانم در زندان بسر می‌بردیم.

اثر هنری مذکور از دید العتبه نشان پیروزی زندانی بر زندانبان است. او در این زمینه می‌گوید: این کار نشان از اراده اسیران دارد. اراده‌ای که از بین رفتنی نیست و همچنین نشان از آن دارد که مردم فلسطین در هر شرایطی می‌توانند باقدرت عمل کنند. 

 

زمان انتشار : 1391-02-30