۱۳۹۸/۱۰/۰۷
۷:۲۰ ق٫ظ

نمایشگاه قرآنی مشترک ایران و ترکیه ۵دی‌ماه با حضور ابوذر ابراهیمی ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و علی ارباش ، رئیس سازمان دیانت ترکیه افتتاح شد.

نمایشگاه قرآنی مشترک ایران و ترکیه افتتاح شد

به گزارش الأمه:

ابوذر ابراهیمی ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و علی ارباش ، رئیس سازمان دیانت ترکیه ، ظهر امروز پنجشنبه ۵دی‌ماه نمایشگاه قرآنی مشترک ایران و ترکیه را افتتاح کردند.

 

ابوذر ابراهیمی ترکمان در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این نمایشگاه گفت: امروز به برکت قرآن درکنار هم جمع شده‌ایم. امروز در این نمایشگاه معنوی هنرمندان و کاتبان از جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه حضور دارند و با ارائه آثار هنری دیدگان ما و بازدیدکنندگان را مزین به کلمات وحی کردند.

ترکمان با اشاره به زیبایی خطوط قرآنی در آثار کاتبان وحی اظهارداشت: امروز از هنرمندی این اساتید خطوط قرآنی بهره‌مند می‌شویم و امیدواریم آیات نورانی الهی تاثیرش را برجان و روح ما بگذارد و منجر به تفکر و تعقل بیشتر در انسان‌ها شود و از برکات قرآن کریم، بتوانیم در هدایت جوامع انسانی بهره ببریم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشورمان در ادامه به ویژگی‌های آثار هنری و اسلامی اشاره کرد و گفت: برای تولید یک اثر هنری و اسلامی مانند تابلوی نقاشی و یا خطاطی قرآنی، هنرمند مسلمان باید دارای طهارت روح و جسم باشد. طهارت هنرمند از ویژگی‌های برجسته خلق آثار هنری است.

در این نمایشگاه زهرا معصومی هنرمند ایرانی در رشته تذهیب و علی تن از هنرمندان برجسته کشورمان حضور دارند و به خلق آثار هنری می‌پردازند.

گفتنی است رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در رأس هیأت بلند پایه به‌منظور امضای تفاهم‌نامه میان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و سازمان دیانت جمهوری ترکیه در سفری دو روزه در ترکیه حضور یافته است. افتتاح نمایشگاه قرآنی، برگزاری کنفرانس خبری مشترک و امضای تفاهم‌نامه و دیدار و گفت‌وگو با مسؤولین فرهنگی و دینی دو کشور از برنامه‌های این سفر است.

 

منبع: فارس