۱۳۹۷/۰۳/۱۹
۵:۱۰ ب٫ظ

عماد حجاج: الرفاعی از نسلی است که نسبت به مسائل جامعه هوشیار و تیزبین است و با ارائه توضیح و تفسیر لازم مخاطب را در درک بهتر مسائل یاری می‌کند. او به مسایل بومی و محلی اکتفا نمی‌کند و گذشت زمان باعث نشده است که حرف‌ها و ایده‌های هنری او رو به افول بگذارد. بلکه او در زمینه هنر کا

نمایشگاه کاریکاتور اردن با موضوع بهار عربی

به نقل از سایت خبری جزیره نت، نمایشگاه کاریکاتوری با موضوع «بهار عربی» در عمان برپاست.

طبق این گزارش 35 تصویر کاریکاتوری و 24 تابلوی نقاشی در این نمایشگاه در معرض دید دوستداران هنر قرار گرفته است. این کاریکاتورها و تابلوهای نقاشی حول سه محور اصلی و مرتبط با بهار عربی رسم شده‌اند.

«جلال الرفاعی» کاریکاتوریست در بخش ویژه خود در این نمایشگاه حقایق و حوادث کنونی پایتخت‌های کشورهای عربی را به تصویر کشیده است و با صداقت آن چه که در خیابان‌های این کشورها روی می‌دهد را از نگاه یک هنرمند کاریکاتوریست دیده است و با هنر خود توانسته که دیدهای خود را به شکل واضح و روشنی به مخاطب خود انتقال دهد.

در قسمت دیگر این نمایشگاه، تابلوهای رنگ و روغن هنرمندان در معرض دید قرار گرفته است. فرهنگ و چهره‌های بزرگ ملی موضوعات این تابلوهاست که در میان آن‌ها تابلوهای کاریکاتوری نیز به چشم می‌خورد که برخی با سیاه قلم کار شده است و تصویرهایی از مردم کشورهای عربی با اسلوب طنز به تصویر درآمده است.

و اما در بخش سوم این نمایشگاه، هنرمندان با تلفیق شعر و نقاشی تابلوهای زیبایی را خلق کرده‌اند و زیبایی ابیات به کار رفته در تابلوها را دو چندان نموده‌اند. حاصل این تلفیق دقیق تابلوهایی است که با رنگ‌های زیبای خود چشم بینندگان را به خود جلب می‌کند و از طرف دیگر هنر و ادبیات را با هم به بیننده ارائه می‌دهد.

«عماد حجاج» درمورد تابلوهای کاریکاتور «الرفاعی» به جزیره نت گفت، الرفاعی از پیشگامان کاریکاتور در اردن است و اگر چه این روزها در روزنامه السفیر مشغول به کار است اما باز هم به هنر کاریکاتور توجه دارد. حجاج در ادامه افزود، الرفاعی از نسلی است که نسبت به مسائل جامعه هوشیار و تیزبین است و با ارائه توضیح و تفسیر لازم مخاطب را در درک بهتر مسائل یاری می‌کند. او به مسایل بومی و محلی اکتفا نمی‌کند و گذشت زمان باعث نشده است که حرف‌ها و ایده‌های هنری او رو به افول بگذارد. بلکه در زمینه هنر کاریکاتور حرف‌های زیادی دارد. 

 

زمان انتشار : 1391-01-31