۱۳۹۷/۱۰/۰۵
۳:۲۰ ب٫ظ

چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی جده فردا و با حضور حدود ۴۰۰ ناشر منطقه‌ای، عربی و جهانی از ۴۰ کشور جهان آغاز می شود. این نمایشگاه با حضور شاهزاده خالد الفیصل مشاور خادم حرمین الشریفین و امیر منطقه مکه مکرمه افتتاح می‌شود.

نمایشگاه کتاب جده امروز با حضور بیش از ۴۰۰ ناشر آغاز می‌شود

به گزارش الأمه:

فعالیت‌های این نمایشگاه که به مدت ۱۰ روز ادامه خواهد یافت، شامل سمینارها، نمایشنامه‌ها و تئاتر برای گروه‌های سنی مختلف، کارگاه‌های روزانه برای طراحی و عکاسی و نمایشگاه میراث فرهنگی شامل کارگاه‌های نقاشی مشترک بین‌المللی است.
بازدیدکنندگان روزانه در ۶ جایگاه مختلف می‌توانند ضمن دیدار با نویسندگان محبوب خود، از آنها امضا بگیرند.
در این نماشگاه کشورهای عضو اتحادیه اروپا، مکزیک، آمریکا، سودان، پاکستان، اردن، یمن و فلسطین شرکت کرده‌اند.
مدیریت نمایشگاه بین‌المللی کتاب اعلام کرد: «غرفه ویژه‌ای برای نویسندگان سعودی که تاکنون نتوانسته‌اند برای انتشار کتاب‌های خود با یکی از ناشران قرارداد ببندند، در نظر گرفته شده‌است. مدیریت نمایشگاه از طریق غرفه نویسندگان سعودی امکان انتشار کتب آنها را میسر خواهد ساخت».
این غرفه از سوی وزارت رسانه و برای تشویق نویسندگان، ارائه کتاب‌ها و بازاریابی برای انتشار آنها انجام شده‌است. این اقدام فرصتی مهم برای نویسندگان سعودی جهت حضور در این گردهمایی فرهنگی بزرگ به‌شمار می‌رود.
در حاشیه این نمایشگاه فعالیت‌های دیگری نیز انجام شده‌است. از جمله این اقدامات نمایشگاه عکاسی «بیاض» است که از روز پنج‌شنبه هفته آینده و به مدت ۱۰ روز توسط وزارت رسانه در منطقه مکه مکرمه و در بخش ساحلی میدان نورس برگزار خواهد شد.

 

منبع: شرق الاوسط