۱۳۹۷/۰۲/۱۹
۱:۰۸ ب٫ظ

شیخ عبد المهدی کربلایی در دیدار هیئتی از پاکستان، تاکید کرد: اگر تبلیغ و بیان احکام اسلام درست باشد، مردم هدایت می شوند و اگر این‌چنین نباشد، ممکن است منجر به گمراهی و نابودی مردم شود.

آیت الله العظمی سیستانی از بی احترامی به مقدسات مذاهب بسیار خشمگین می شوند

نماینده آیت الله سیستانی

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، هیئتی از شهر لاهور پاکستان با هماهنگی مؤسسه "منهاج الامام الحسین(ع)" در لاهور با حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبد المهدی کربلایی دیدار کرد.

این هیئت پاکستانی برای بازدید از پروژه های آستان مقدس حسینی، زیارت مرقد و زیارتگاه های شیعی و سنی، دیدار با برخی از مراجع نجف اشرف و با هدف تقریب بین مذاهب اسلامی و وحدت مسلمانان به عراق سفر کردند.

شیخ عبد المهدی کربلایی در این نشست گفت:  این دیدار موجب افتخار ما است، به ویژه که محور آن گفتگو، نزدیکی و تفاهم است و از سوی دیگر دوری از یکدیگر، بسیاری از مسائل را مبهم باقی می گذارد.

اگر تبلیغ و بیان احکام اسلام درست باشد، مردم هدایت و گرنه گمراه می شوند

شیخ کربلایی با بیان اینکه اگر تبلیغ و بیان احکام اسلام درست باشد، مردم هدایت می شوند و اگر این‌چنین نباشد، ممکن است منجر به گمراهی و نابودی مردم شود، تصریح کرد: هدایت و گمراهی مردم مرتبط با روحانیون دینی است.

وی در خصوص مهم بودن نقش روحانیون به حدیث حضرت رسول اکرم(ص) اشاره کرد که می فرماید« صنفان من الناس إذا صلحا صلح العالم و إذا فسدا فسد العالم وهما العلماء "رجال الدين"  والأمراء "الحكام"»: (دو گروه از مردم اگر اصلاح یافته، درست شوند، جهان درست می شود و اگر به فساد بگرایند، جهان را فساد می گیرد؛ این دو علما و زمامداران حکومت هستند.

متولی آستان مقدس حسینی با اشاره به اینکه روحانیون باید بسیار آگاه باشند و تبلیغ آنان برای هدایت مردم و اسلام حقیقی باشد، تاکید کرد: اسلام اکنون در مقابل چالش خطرناکی قرار داد و باید از توطئه های دشمنان آگاه بود.

دشمنان می خواهند اسلام را با خشونت و خونریزی معرفی کنند

نماینده آیت الله سیستانی با طرح این سؤال که چرا در جهان به این بزرگی، جنگ ها، درگیری ها و خونریزی ها در این منطقه به وقوع می پیوند؟ تصریح کرد: دشمنان اسلام توطئه چینی می کنند تا چهره اسلام را با خشونت و خونریزی معرفی کنند و در میان مسلمانان وحشت ایجاد کرده، ثروتشان را به یغما ببرند و مانع پیشرفت آنان شوند، آنان را عقب مانده نگه دارند تا بتوانند بر آنان سلطه داشته باشند.

وی افزود: ما باید حافظ اندیشه اسلام حقیقی باشیم و بفهمیم که برخی اسلام را بر اساس خونریزی و کشتار معرفی می کنند.

شیخ کربلایی تاکید کرد: ما نیازمند تلاش در زمینه آموزش و تبلیغ اسلامی هستیم و این کار باید از طریق مدارس دینی، دانشگاه ها، دوره ها، کنفرانس ها و همایش ها انجام گیرد.

با پذیرش اعتقادات دیگران و دوری از افراطی گری، وحدت خود را حفظ کنیم

وی در بخش دیگر سخنان خود اشاره کرد: ما باید از طریق پذیرش اعتقادات دیگران، احترام به آن و تعامل با صلح و آرامش و دوری از اندیشه افراطی، وحدت خود را حفظ کنیم.

نماینده آیت الله سیستانی با بیان اینکه ما باید به مصلحت کلی اسلام نگاه کنیم، تصریح کرد: برای ساختن شخصیت مسلمان، ما باید روند اصلاح را از مدارس، مسجد و دانشگاه آغاز کنیم.

آیت الله سیستانی از بی احترامی به مقدسات دیگر مذاهب بسیار خشمگین می شوند

شیخ کربلایی تصریح کرد: آیت الله سیستانی و توصیه هایی همیشگی ایشان در خصوص همزیستی مسالمت آمیز بین تمامی مذاهب اسلامی از ارکانی است که بر آن تکیه دارم و این اصل در زندگی طلاب حوزه علمیه و نمایندگان ایشان اجرا می شود.

وی افزود: آیت الله سیستانی از اینکه به مقدسات برخی از طایفه های اسلامی دستیازی و بی احترامی می شود، بسیار خشمگین می شوند.

شیخ کربلایی اشاره کرد: شرایط در پاکستان سخت است و آسان نیست، لذا ما باید روحیه اسلام حقیقی و میانه روی را حفظ کنیم و با تفکر افراطی گری مقابله کرده و برای گسترش اندیشه اصیل اسلامی بین مردم تلاش کنیم.