۱۳۹۷/۱۲/۱۹
۳:۱۹ ب٫ظ

نهمین دوره مسابقه «خطیب کوچک» ویژه کودکان و نوجوانان در کویت برگزار می‌شود.

نهمین دوره مسابقه «خطیب کوچک» کویت ویژه کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود

به گزارش الأمه:

اداره مساجد پایتخت کشور کویت با همکاری جمعیت خیریه خدمت به علوم قرآن کریم این کشور(حفاظ)، برای نهمین سال متوالی مسابقه «خطیب کوچک» را برگزار می‌کند.

مرحله انتخابی نهایی این مسابقه روز ۲۳ مارس (۳ فروردین ۹۸) در مرکز قرآنی «غملاس» برگزار می‌شود. این مسابقه ویژه پسران ۹ تا ۱۲ ساله است.

احمد المرشد، رئیس هیئت مدیره جمعیت حفاظ گفت: این مسابقه با هدف آگاهی دادن درباره اهمیت و جایگاه خطابه در جامعه اسلامی و آماده‌سازی خطیبان آینده برگزار می‌شود.

وی افزود: ثبت نام در مسابقه از طریق واتساپ صورت می‌گیرد و شرکت‌کنندگان باید تصویر کارت شناسایی خود را برای شرکت در این مسابقه ارسال کنند.

المرشد تأکید کرد: خطبه‌ها نباید بیشتر از ۵ دقیقه طول بکشند و افراد باید با لحن و صدایی قوی و با اعتماد به نفس و نیز به زبان فصیح و با رعایت قواعد نحو (دستور زبان عربی) خطابه‌هایشان را بیان کنند.

وی در ادامه گفت: کمیته برگزاری مسابقه، یک دوره آموزشی فن خطابه در روزهای ۲۶ و ۲۷ اسفندماه جاری برای علاقه‌مندان برگزار می‌کند.

المرشد در پایان افزود: ده نفر اول جایزه دریافت خواهند کرد. نفر اول جایزه نقدی به ارزش ۵۰۰ دینار، نفر دوم ۳۰۰ دینار و نفر سوم نیز ۲۰۰ دینار دریافت می‌کند.

 

منبع: ایکنا