۱۳۹۷/۰۲/۱۸
۴:۵۳ ب٫ظ

مركز اسلامي برزيل با صدايي بلند خواهان خروج سريع نيروهاي نظامي و اشغالگر سعودي و اماراتي از كشور بحرين است. از حكومت بحرين مي‌خواهيم كه با عقل و منطق، مطالبات مردم خويش را كه خشمگين از ظلم و تبعيض هستند، برآورده سازد و با عذرخواهي از ملت و تشكيل حكومتي بر پايه حق، عدل و انصاف كف

نیروهای نظامی و اشغالگر سعودی و اماراتی هر چه سریع‌تر بحرین را ترک کنند

مركز اسلامي برزيل در بيانيه‌اي بر خروج هر چه سريع‌تر نيروهاي نظامي سعودي و اماراتي از بحرين تأكيد كرد و از حكومت اين كشور خواست كه مطالبات مردم را برآورده سازد.

مركز اسلامي برزيل در بيانيه‌اي با اشاره به تحولات منطقه، خواهان خروج سريع نيروهاي نظامي و اشغالگر سعودي و اماراتي از كشور بحرين شد و از حكومت بحرين خواست كه با عقل و منطق، مطالبات مردم خويش را كه خشمگين از ظلم و تبعيض هستند، برآورده سازد.

در اين بيانيه آمده است: خيزش‌هاي عظيم و تحولات انقلابي و تظاهرات وسيع و بي‌سابقه كه امروز در بين امت اسلامي و كشورهاي عربي در جريان است، نويدبخش آن است كه صبر مردم منطقه از نظام‌هاي فاسد، فردگرا و بيگانه با حقوق و خواست مردم به سر آمده است. اين اعتراض‌هاي انفجارگونه و نهضت‌هاي سراسري ناشي از ده‌ها سال شرايط ناعادلانه و زندگي مشقت بار مردم و ميل به تغيير و مطالبه حقوق، عزت و كرامت پايمال شده امت بوده است.

اين مجاهدت و تلاش مردم منطقه در راه نيل به آزادي و حيات طيبه و اصلاحات و سرنگوني نظام‌ها، احزاب و افراد خودكامه‌اي كه با تكيه بر غفلت مردمان و در جهل و تاريكي كرامت امت را پاس نداشتند، مايه بسي افتخار و عزت است.

اين بيانيه يادآور مي‌شود: ميليون‌ها انسان به ستوه آمده در تونس خروشيدند و نظام فاسدي كه دهه‌ها بر گرده مردم سوار بود را واژگون كردند و در پس آن طوفان‌هاي تغيير سرزمين فراعنه را درنورديد و ياران و اصحاب طاغوت را به قعر دريا كشيد؛ تندبادهاي خشم مردم به ليبي و اردن، يمن، عربستان سعودي، بحرين و مغرب رسيد و سراسر منطقه را فرا خواهد گرفت تا بگويد كه حكومت‌هايي كه اراده مردم را خوار مي‌شمرند و مشاركت مردم در اداره كشور را برنمي‌تابند و بيگانه با مردم‌ هستند محكوم به نابودي‌اند، مردمي كه جز عدالت و آزادي و حيات با عزت و رهايي از قيود اشغالگران خواسته‌اي ندارند.

اين بيانيه ادامه مي‌دهد: در كشور بحرين وضعيت بسيار حادتر و بحراني شده است و حكومت آل خليفه و اعوان آن با به كارگيري پليس و قواي نظامي به سركوب وحشيانه و قلع و قمع بيرحمانه مردم پرداخته‌اند و به خواست تغيير و اصلاح مردم با گلوله، ترور و زندان پاسخي خونين داده‌اند و با بر جاي نهادن صدها شهيد و مجروح حتي از تعقيب مجروحان در بيمارستان‌ها نيز ابايي ندارند و بدتر اينكه با فراخواندن نيروهاي نظامي برخي كشورهاي منطقه از جمله سعودي و امارات از آنها در سركوب و كشتار مردم بحرين كه به صورت مسالمت‌آميز خواهان تحقق مطالبات خود بوده‌اند، استفاده كردند كه لازم است نسبت به اين حركت ناشايست هشدار و انذار دهيم كه به جاي رفع مشكلات، جوانب وخيم آن را گسترده‌تر مي‌كند.

مركز اسلامي برزيل با صدايي بلند خواهان خروج سريع نيروهاي نظامي و اشغالگر سعودي و اماراتي از كشور بحرين است. از حكومت بحرين مي‌خواهيم كه با عقل و منطق، مطالبات مردم خويش را كه خشمگين از ظلم و تبعيض هستند، برآورده سازد و با عذرخواهي از ملت و تشكيل حكومتي بر پايه حق، عدل و انصاف كفاره معاصي خود را بپردازد.

از اين نظام و تمامي حكومت‌هاي منطقه مي‌خواهيم كه با ملت‌هاي خود آميخته شوند و با استماع مطالبات و مشكلات آنها شكاف ملت‌ها و حكومت‌ها را از بين ببرند و خطر مداخله اجانب در سرزمين‌هاي اسلامي را مرتفع كنند.

 

زمان انتشار : 1390-01-09