۱۳۹۷/۱۱/۰۶
۳:۲۳ ب٫ظ

مسجد افضل گنجی مسجدی ۳۰۰ ساله متعلق به دوره قطب شاهی در هندوستان است که دیوارهای جابه جا شده و سقف ترک خورده دارد اما مورد بی توجهی مقامات هندی قرار گرفته است.

نیاز فوری مسجد ۳۰۰ ساله در هند به مرمت و بازسازی

به گزارش الأمه:

 با وجود درخواست های گسترده بانیان مسجد افضل گنجی، این مسجد 300 ساله باستانی در منطقه چارمنار در حیدرآباد هندوستان، هم اکنون در وضعیت بدی قرار داشته و دیوارهای جابه جا شده و سقف ترک خورده آن نمازگزاران را به شدت نگران ساخته است.

بانیان این مسجد که سه نسل متوالی از آن مراقبت کرده اند، تاکنون درخواست های متعددی برای هیات وقف ایالتی تلانگانا ارسال کرده اند، با این وجود هنوز هیچ مقامی از سوی دولت هند برای رسیدگی به وضعیت این بنای تاریخی اعزام نشده است.

گفته می شود مسجد عثمان شاهی تقریبا 300 سال پیش در زمان حکومت دوره قطب شاهی ساخته شده است.

* امید زیادی به بقای مسجد نیست

محمد عبدالرحمان یکی از نمازگزاران این مسجد می گوید: این یک مسجد تاریخی است که دلسوزان محلی از آن مراقبت می کنند. این مسجد در قلب شهر واقع شده اما به دلیل بی توجهی دائمی مقامات، امید زیادی به بقای آن نیست.

وی افزود: یکی از مقامات یک بار به اینجا آمد و از مشکلات مسجد نت برداری به عمل آورد. اما متاسفانه آن ها  تا کنون هیچ اقدام عملی برای مرمت و بازسازی مسجد یا ساخت و سازهای غیرقانونی در اطراف آن در پیش نگرفتند.

محمد انجم یک نمازگزار دیگر هم می گوید دیوارها و سقف مسجد نیازمند رسیدگی فوری هستند.

 

منبع: حوزه نیوز