۱۳۹۷/۰۷/۰۹
۷:۰۵ ب٫ظ

هفته فیلم اسلامی در چارچوب رویداد «نخجوان؛ پایتخت فرهنگی کشورهای جهان اسلام ۲۰۱۸» و با حضور ایران در نخجوان برگزار شد.

هفته فیلم اسلامی در نخجوان

به گزارش الأمه:

هفته فیلم اسلامی در چارچوب رویداد «نخجوان؛ پایتخت فرهنگی کشورهای جهان اسلام ۲۰۱۸» از دوم تا هشتم مهرماه برگزار شد. اتفاق قابل توجه در این برنامه سینمایی، استقبال نخجوانی‌ها از فیلم «باران» مجید مجیدی بود

.هفته فیلم‌ اسلامی که برای نخستین بار در نخجوان برگزار شد، با نمایش فیلم‌هایی از کشورهای جمهوری آذربایجان، ایران، ترکیه، ازبکستان و تاجیکستان همراه بود.

اکران فیلم «باران» به کارگردانی مجید مجیدی در دومین روز اکران فیلم‌ها در طول برگزاری هفته فیلم اسلامی در نخجوان با حضور وزیر فرهنگ و گردشگری این منطقه خودمختار و جمع زیادی از علاقمندان به فیلم‌های ایرانی و با استقبال چشمگیر مخاطبان انجام شد.

در حاشیه اكران این فیلم محمدرضا پاکروان، وابسته فرهنگی ایران در نخجوان با رشاد، معاون وزیر فرهنگ و گردشگری و میرعاکیف سیداف، رئیس بنیاد دولتی فیلم نخجوان دیدار و با آنان در خصوص همکاری‌های دوجانبه فرهنگی و هنری گفت‌وگو كرد.

پاكروان در این دیدار از برگزاری هفته فیلم‌های اسلامی و همچنین پحش فیلم «باران» در نخجوان تمجید و ابراز امیدواری كرد که برگزاری این رویداد مهم هنری و فرهنگی بتواند در شناخت هر چه بهتر ظرفیت‌های طرفین و کشورهای شرکت‌کننده در حوزه فیلم و سینما مؤثر باشد.

وابسته فرهنگی كشورمان در نخجوان همچنین خواستار همکاری‌های هر چه بیشتر ایران و نخجوان در حوزه هنر هفتم و سینما شد.

گفتنی است، اختتامیه هفته فیلم‌ اسلامی در نخجوان با حضور وزیر فرهنگ و گردشگری و جمع زیادی از علاقمندان به هنر هفتم با اکران فیلم «رقص عشق» از کشور ترکیه و به کارگردانی کورشات کیزباش و با موضوع زندگی و اندیشه‌های مولانا جلاالدین بلخی، برگزار شد.

 

منبع: ایکنا