۱۳۹۷/۰۴/۱۳
۱۱:۰۰ ق٫ظ

پنجمین جلسه کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین ۹۷ با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین احمدی برگزار شد

همایش بین‌المللی اربعین در عراق و ایران برگزار می‌شود

به گزارش الأمه به نقل از ایسنا:

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید احمدی- رئیس کمیته فرهنگی- آموزشی ستاد مرکزی اربعین- در این جلسه با اشاره به اینکه همایش بین‌المللی اربعین به تصویب رسیده است، گفت: این همایش با همکاری دستگاه‌های مختلف کشور برگزار خواهد شد.

وی افزود: تاکنون شورای سیاستگذاری همایش بین‌المللی اربعین سه جلسه برگزار کرده است و ما منتظر پیشنهادات و مصوبات کمیته علمی برای تعیین زمان و مکان برگزاری این همایش در ایران و عراق هستیم.

احمدی خاطرنشان کرد: مجمع جهانی اهل بیت(ع) مسئول بخش بین الملل، وزارت علوم مسئول شورای علمی، وزارت کشور مسئول پشتیبانی و صدا وسیما هم مسئول رسانه و اطلاع رسانی این همایش است.

رییس کمیته فرهنگی آموزشی اربعین در ادامه بیان کرد: با هدف برگزاری همایش اربعین به صورت بین‌المللی جلسات مختلفی را با مسئولان عراقی داشته‌ایم. برای برگزاری این همایش یک شورای علمی در عراق تشکیل خواهد شد و دانشگاه‌ها و وزارت علوم عراق نیز در برگزاری این همایش مشارکت خواهند داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای برگزاری سوگواره عبرات گفت: هدف از برگزاری سوگواره عبرات حفظ و نشر ارزش‌ها و فرهنگ اهل بیت(ع) و استفاده از ظرفیت مردمی برای ترویج این فرهنگ است.

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین مرادی- مدیرکل فرهنگی جامعه‌المصطفی- با اشاره به اینکه از ۶۹ ملیت، دو هزار و ۲۹۹ اثر در ۱۱ رشته مختلف به دبیرخانه سوگواره رسیده است، گفت: مرحله اول داوری این آثار به پایان رسیده است.

حامد نگارش- دبیر سوگواره عبرات- نیز بیان کرد: بیش از سه هزار اثر داخلی به دبیرخانه همایش ارسال شده که داوری این آثار در حال انجام است.

در پایان این جلسه، اعضای کمیته فرهنگی- آموزشی ستاد مرکزی اربعین درباره ساز و کار اجرای سوگواره عبرات نقطه نظرات خود را بیان کردند.