۱۳۹۷/۰۵/۲۲
۱:۲۷ ب٫ظ

صالحی نیا رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران همراه با ترکابادی سفیر جمهوری اسلامی ایران با دکتر محمد عبدالستار السید وزیر اوقاف سوریه دیدار کرد .

همایش قدس در دمشق برگزار خواهد شد

به گزارش الأمه به نقل از رایزنی فرهنگی ایران_دمشق:

در این دیدار وزیر اوقاف سوریه از دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران ابراز خوشحالی نمود و افزود من همواره از دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران خوشحال می شوم و هر وقت مایل باشید بدون نیاز به تشریفات آماده استقبال از شما هستم .  

سفیر کشورمان نیز ضمن تشکر و تبریک بابت پیروزی های مستمر ارتش سوریه و همپیمانان ، این پیروزی ها را نتیجه اراده مقاومت رئیس جمهور سوریه در برابر هجمه دشمنان و توطئه علیه سوریه دانست وگرنه در غیر این صورت همپیمانان هم کاری نمی توانستند بکنند . 

در بخشی دیگر از این دیدار ، وزیر اوقاف سوریه اظهار داشت پس از آزاد سازی هر منطقه وزارت اوقاف وارد منطقه می شود تا هم منطقه را از کتاب ها و منابع مروّج تکفیر و افراط گرایی پاکسازی نماید و هم به تبیین اندیشه سلیم و اعتدالی اسلام بپردازد و تفسیری که من در حال تدوین آن هستم ( التفسیر الجامع ) و تاکنون 6 جلد آن درآمده است در همین راستا تهیه و توزیع می شود و این تفسیر منبع و مرجع رسمی دولت سوریه در مراکز آموزش و تبلیغ دین تعیین شده است . هفته ای یک جلسه این تفسیر قرآن را در کانال نور الشام ارائه می کنم که قرار شده است هفته ای دو جلسه شود و پیش بینی می کنم طی چهار سال کل قرآن تفسیر شود .

در این دیدار همچنین آقای ترکابادی دعوتنامه دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی را تقدیم وزیر اوقاف کرد و ایشان ضمن قبول دعوت بر انجام هر چه سریعتر آن جهت پیگیری توافقات قبلی و عملی ساختن تصمیمات همایش قدس در دمشق تأکید نمود .

در این دیدار سه دوره کتاب مرآة العقول اهدایی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به وزیر اوقاف تحویل داده شد .