۱۳۹۷/۰۲/۰۳
۱۰:۰۸ ب٫ظ

تمام حاضران تحت تاثیر توانایی این دو دانشجوی زبان و اجرای بسیار خوب شعرهایی که به زبان خودشان نبود، قرار گرفته بودند.

همکاری‌های فرهنگی مصر و چین

هنر مصریان در هر زمانی مورد ملاحظه و مطالعه قرار گرفته و شگفتی و تحسین هنرشناسان را برانگیخته است. تنها هنر معماری مصریان شگفت‌انگیز نیست، بلکه خلاقیت‌ها و ویژگی‌های دیگر هنرهای مصریان نیز جهانیان را به مطالعه و مکاشفه واداشته است. بناهای باعظمت و مجلل، کنده‌کاری‌ها، نقاشی‌ها، هنرهای دستی و کارگاهی، پارچه‌های منقوش، ظروف فلزی و سفالینه‌ها و ... مصریان در طول تاریخ این سرزمین باستانی پیوسته سرمشق تمدن‌های دیگر بوده است. مردم مصر نیز در هر شرایطی حافظ این مواریث ارزشمند و جاودانی خود بوده‌اند.

تمدن مصر باستان به دوره میان 3000 پیش از میلاد تا زمان تسخیر مصر به دست اسکندر مقدونی اطلاق می‌شود. این کشور که اخیرا شاهد انقلاب در کشور خود بوده است اینک می‌کوشد رفته رفته با کشورهای جهان رابطه‌ای بهتر و پربارتر برقرار کند. کشور چین با تمدنی بیش از هفت هزار سال یکی از این کشورها است و این دو کشور با پیشینه‌های اصیل باستانی سعی در گسترش روابط با یکدیگر دارند.

به گزارش سایت الشروق، در مراسم افتتاحیه اولین مرکز فرهنگی مصر در چین، یک دختر چینی دو شعر به زبان عربی خواند.

طبق این گزارش، در راستای گسترش برنامه‌های فرهنگی دو کشور مصر و چین، اولین مرکز فرهنگی مصر در چین افتتاح شد و در مراسم افتتاح آن یک دانشجوی دختر نوزده ساله چینی دو شعر عربی از دو خواننده مصری خواند.

«این شیرینی» و «نی را به من بده و آواز بخوان» از دو خواننده معروف مصری به نام های «سید درویش» و «فیروز» دو شعری بود که این دختر دانشجوی زبان عربی خواند و توانست با اجرای خوب خود، شگفتی و تحسین حاضران را برانگیزاند. از طرف دیگر یک دانشجوی بیست ساله مصری به نام «عبدالعزیز» که دانشجوی زبان چینی است، شعر «راب» را به زبان چینی خواند و با اجرای خوب خود همگان را غافلگیر کرد.

تمام حاضران تحت تاثیر توانایی این دو دانشجوی زبان و اجرای بسیار خوب شعرهای که به زبان خودشان نبود، قرار گرفته بودند.

 

زمان انتشار : 1391-02-01