۱۳۹۷/۱۱/۲۹
۷:۵۵ ب٫ظ

انجمن بین‌المللی هنرمندان عرب در قاهره، هنرمندان هنرهای زیبا و خوشنویسی عربی را گرد هم آورده است، این در حالی است که نمایشگاه‌های این دو هنر همواره از یکدیگر جدا بودند.

هنرهای زیبا و خوشنویسی عربی در انجمن قاهره

به گزارش الأمه:

دومین دوره انجمن که در سالن هنری الاهرام در قاهره برگزار می‌شود، 100 هنرمند هنرهای زیبا و خطاط از 15 کشور جهان حضور دارند. 12 کشور عربی شرکت کننده در این انجمن عبارتند از: مصر، یمن، لبنان، سعودی، اردن، عراق، الجزایر، تونس، مراکش، کویت، فلسطین و امارات. علاوه بر این کشورهای آلمان، سوئد و استرالیا نیز در انجمن حضور دارند.

فاطمه نعیم مسئول هماهنگی انجمن در گفتگو با «الشرق الاوسط» گفت: تعداد زیادی از هنرمندان بزرگ در انجمن شرکت کردند، این در حالی است که دوره قبل بیشتر به جوانان اختصاص داده شده بود. در این دوره از انجمن 130 تابلوی هنرهای زیبا وجود دارد.

لمیا بدران مسئول سازماندهی بخش خوشنویسی عربی انجمن نیز گفت: «تعداد زیادی از هنرمندان با سبک‌ها و روش‌های متمایز خود در انجمن حضور دارند و ما سعی داریم خط عربی را با هنرهای دیگر ادغام کنیم، چرا که خوشنویسی طی چند سال اخیر در حال تبدیل شدن به یکی از هنرهای زیبا است».

امیره العلام یکی از هنرمندان الجزایری در گفتگو با «الشرق الاوسط» گفت: «من با دو تابلو در این انجمن شرکت کردم و سعی دارم از این طریق میراث غنی و باستانی الجزایر به ویژه میراث آمازیغی را به همه بشناسانم».

شنوذه ظریف از مصر نیز که با یک اثر با عنوان کودکی و خودسازی حضور یافته در گفتگو با «الشرق الاوسط» گفت: «به نظر من این دو مرحله مهمترین لحظاتی است که در زندگی انسان وجود دارد».

 

منبع: شرق الاوسط