۱۳۹۷/۰۲/۳۱
۵:۴۶ ب٫ظ

واتیکان از اسقفهای سراسر دنیا خواست با پلیس در ارائه گزارش درباره کشیشهایی که کودکان را مورد سوء استفاده قرار می‌دهد همکاری کرده و تا ماه می 2012 (اردیبهشت ماه 1391) راهبردهایی را برای ممانعت از این سوء استفاده‌ها تدوین کنند.

واتیکان خواستار همکاری اسقفها با پلیس شد

به نقل از آسوشیتدپرس، در نامه‌ای که از سوی کنگره تعالیم و ایمان واتیکان برای اسقفهای جهان صادر شده توصیه همکاری با پلیس و ارائه راهبردهای ممانعت از این سوء استفاده‌ها تا یک سال دیگر مورد اشاره قرار گرفته است اما این توصیه‌ها که حتی از ضمانت اجرایی برخوردار نیستند نیز مورد انتقاد قرار گرفته‌اند.

این نامه جایگاه و اعتبار اسقفها را در برخورد با پرونده‌های سوء‌استفاده کشیشها از کودکان ارتقا داده است.

اخیراً گزارشها و انتقاداتی در امریکا و ایرلند منتشر شده و طی آن مشخص شده برخی از اسقفها در دنبال کردن راهبردهایی که خود تنظیم کرده نیز ناموفق عمل کرده و با پنهان کردن اطلاعات و ایجاد مانع حقوقی حرکت این پرونده‌ها را کند کرده‌اند.

از اوایل سال 2010، کلیسای کاتولیک در بسیاری از کشورهای اروپایی با روند فاش سازی پرونده سوء استفاده کشیشها از صدها کودک رو به رو شد که این رسوایی با شکایتهایی مبنی بر عدم رسیدگی درست به پرونده‌ها و گاهی سرپوش‌گذاری روی برخی پرونده‌ها همراه بود.

فاش شدن این پرونده‌ها در بلژیک، ایرلند ، آلمان و ایالات متحده و سرپوش گذاشتن مقامات کلیسا روی این پرونده‌ها طی سالیان متمادی، کلیسای کاتولیک را به وخیم‌ترین بحران خود طی چند دهه اخیر فرو برد.

 

زمان انتشار : 1390-01-01