۱۳۹۷/۰۱/۲۵
۱۱:۴۱ ق٫ظ

حزب جامعه اسلامی همپیمان با رئیس جمهوری هم با صدور بیانیه ای اعلام کرد: انجام این حجم از اصلاحات نشانه شجاعت رئیس جمهوری است اما باید سقف زمانی مشخصی برای آن نهاده شود تا الجزایر دچار بحران نشود.

واکنش به اظهارات اخیر بوتفلیقه/ کشته شدن 13 نظامی

موضع گیری گروههای سیاسی الجزایری به سخنان اخیر رئیس جمهوری این کشور و نیز کشته و زخمی شدن شمار زیادی از نظامیان بدست گروههای مسلح در هنگام سخنان بوتفلیقه در مناطق شرقی از مهمترین رویدادهای این کشور شمال آفریقا است.

به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، "عبدالعزیر بلخادم" دبیر کل حزب جبهه آزادی بخش ملی و وزیر مشاور در دولت الجزایر با اشاره به سخنان "عبدالعزیز بوتفلیقه" رئیس جمهوری این کشور گفت: تلاش برای انجام اصلاحات قانون اساسی و سیاسی و اعطای آزادی در واقع اجابت خواسته گروههای سیاسی است.

حزب جامعه اسلامی همپیمان با رئیس جمهوری هم با صدور بیانیه ای اعلام کرد: انجام این حجم از اصلاحات نشانه شجاعت رئیس جمهوری است اما باید سقف زمانی مشخصی برای آن نهاده شود تا الجزایر دچار بحران نشود.

در بیانیه این حزب ذکر شده که الجزایر پی از لغو حالت فوق العاده آماده تاسیس نظام دمکراسی واقعی می شود. مردم الجزایر پس از قربانیان زیادی که در راه دمکراسی داده است اینک حق دارد به خواسته های خود برسد.

"احمد بن بیتور" نخست وزیر اسبق الجزایر و از مخالفان سرسخت عبدالعزیز بوتفلیقه گفت: در اظهارات رئیس جمهوری نشانه ای از تغییرات دیده نمی شود. اصلاحات باید به صورت عمیق شکل گیرد تا پستها میان طبقه حاکم دست به دست نشود.

وی افزود: رئیس جمهور چشمان خود را بر روی اعتراضاتی که در مناطق مختلف کشور وجود دارد بسته است و نمی خواهد درماندگی سیاسی خود را بپذیرد.

"مصطفی بوشاشی" رئیس انجمن دفاع از حقوق بشر الجزایر هم بیان کرد: ما به طور کلی نا امید شدیم زیرا ما انتظار بازنگری قوانین را داشتیم. نهادهای کنونی کشور را از دمکراسی دور می کند. تغییر قانون اساسی راه انجام تغییرات در الجزایر نیست زیرا مشکل نهادهای مدنی و نظامی هستند که خارج از قانون قرار دارند.

خبر دیگر اینکه منابع امنیتی الجزایری اعلام کردند که در حمله افراد مسلح به یک مرکز نظامی در مناطق قبیله ای نشین شرق این کشور 13 سرباز الجزایری کشته شدند.

این منابع بیان کردند که نیروهای امنیتی مناطق جنگلی یاکوران و العزازقه را برای یافتن افراد مسلح به شدت جستجو می کنند. در تبادل آتش میان این گروه مسلح که مدت دو ساعت به طول انجامید دو تن از افراد مسلح کشته شدند.

منابع فوق تصریح کردند که سربازان الجزایری مشغول تماشای سخنان عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهوری این کشور بوده اند که به طور ناگهانی با حمله این گروه مسلح مواجه شده اند تا کنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

شایان ذکر است که عبدالعزیز بوتفلیقه در یک نطق تلویزیونی از انجام اصلاحات در قانون اساسی، بازنگری در قانون احزاب و قانون انتخابات و آزادی های مطبوعاتی سخن گفت.

 

زمان انتشار : 1390-02-01